Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Amica chce odzyskać swoje kuchnie

0
Podziel się:

Amica Wronki zwiększa eksport i stara się odzyskać utracone w ubiegłym roku udziały rynkowe w segmencie kuchenek, zwiększa też eksport.

Amica Wronki zwiększa eksport i stara się odzyskać utracone w ubiegłym roku udziały rynkowe w segmencie kuchenek - poinformował prezes spółki Jacek Rutkowski. Prezes producenta sprzętu AGD ocenia, że w 2007 roku eksport będzie stanowił ponad 60 proc. sprzedaży grupy.

Udziały rynkowe Amiki w segmencie kuchni do zabudowy, w okresie luty - listopad 2005 spadły do 25,8 proc., z 32,6 proc. w podobnym okresie 2004 roku. Ogółem, udział Amiki w krajowym rynku spadł w tym czasie do 17 proc., z 18,7 proc.

"W tym roku w kuchniach wolnostojących Amica zwiększyła udział rynkowy w porównaniu z rokiem 2005. W segmencie kuchni do zabudowy wyhamowaliśmy trend spadkowy i od kilku miesięcy zwiększamy nasze udziały rynkowe, będąc jeszcze poniżej roku 2005" - powiedział Rutkowski.

Spółka stawia jednak głównie na rynki eksportowe. W I półroczu 2006 roku udział eksportu w sprzedaży ogółem stanowił 56,9 proc., podczas gdy w I półroczu 2005 roku udział ten wyniósł 51,8 proc.

"Spółka nadal będzie rozwijać sprzedaż eksportową na naszych podstawowych rynkach: niemieckim, rosyjskim i skandynawskim. Zwiększamy naszą aktywność także na innych rynkach. Udział eksportu w przyszłym roku przekroczy zapewne 60 proc." - ocenił Rutkowski.

Spadek udziałów rynkowych w segmencie kuchenek był jednym z powodów znacznego pogorszenia wyników grupy w 2005 roku.

Grupa zanotowała w 2005 roku stratę netto 6,6 mln zł, podczas gdy w roku 2004 miała 43,9 mln zł zysku, natomiast zysk operacyjny spadł odpowiednio do 20 mln zł, z 67,4 mln zł. W mniejszym stopniu spadły przychody grupy - do 1,12 mld zł w 2005 roku, z 1,17 mld zł w 2004 roku.

Po dwóch kwartałach tego roku skonsolidowane przychody Amiki wyniosły 496,3 mln zł, wobec 512,1 mln zł osiągniętych rok wcześniej. Zysk operacyjny grupy spadł po pierwszym półroczu 2006 roku do 9,2 mln zł, z 11,2 mln zł rok wcześniej. Grupa osiągnęła jednak 1,2 mln zł zysku netto, podczas gdy po dwóch kwartałach 2005 roku miała 3,2 mln zł straty.

Zdaniem prezesa Amiki, po ośmiu miesiącach tego roku wyniki spółki są zgodne z planem.

"Po ośmiu miesiącach mieścimy się mniej więcej w naszym planie finansowym, ale wyniki chcielibyśmy mieć lepsze. Podwyżki cen surowców i słaby kurs euro utrudniają nam realizację naszych celów. Zadecydują ostatnie cztery miesiące tego roku" - powiedział Rutkowski.

W celu zwiększenia sprzedaży na rynku wschodnim, Amica podjęła decyzję o budowie fabryki kuchenek w Rosji. W maju tego roku zarząd Amiki oraz gubernator obwodu Wielikij Nowgorod w Federacji Rosyjskiej podpisali list intencyjny w sprawie budowy fabryki kuchni.

"Na terenie budowy w Rosji rozpoczęte zostały prace geodezyjne. Ze względu na warunki pogodowe panujące w tamtym regionie rozpoczęcie prac konstrukcyjnych planujemy w marcu przyszłego roku" - powiedział Rutkowski.

Amica informowała wcześniej, że uruchomienie produkcji w nowym zakładzie w Rosji może nastąpić w I kwartale 2008 roku. Zdolności produkcyjne fabryki, po zakończeniu I etapu realizacji, mają wynieść 200.000 sztuk kuchni rocznie.

Amica jest największym krajowym producentem dużego sprzętu AGD. Spółka ma jeden zakład produkcyjny we Wronkach, w którym mieszczą się cztery fabryki: pralek, kuchenek, lodówek i armatury.

Za granicą, prócz produktów ze znakiem Amica, spółka sprzedaje pod innymi markami - w Niemczech pod marką Premiere, w państwach skandynawskich poprzez markę Gram oraz w krajach Europy Środkowo-Wschodniej pod marką Hansa.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)