Spadek na rynku AGD spowoduje pogorszenie wyników Amiki i całej grupy w 2005 roku w stosunku do 2004 roku - poinformowała spółka w piątkowym komunikacie.
"(...) Amica Wronki weryfikuje aktualnie swoje oczekiwania dotyczące tegorocznego wyniku finansowego. Wstępne szacunki wskazują na to, że będzie on znacząco odbiegał od wyników osiągniętych w 2004 roku zarówno w zakresie jednostkowego, jak skonsolidowanego rachunku wyników" - napisano.
W 2004 roku przychody grupy wyniosły 1,2 mld zł, a zysk netto 40 mln zł. W przypadku spółki było to odpowiednio 1,14 mld zł i 29,6 mln zł.
Wcześniej Amica zapowiadała, że chce osiągnąć w 2005 roku 1,3 mld zł przychodów.
"Sporządzona pod koniec ubiegłego roku prognoza rynku AGD w Polsce na rok 2005 przewidywała 3-proc. wzrost sprzedaży wartościowej w porównaniu do 2004 roku. W rzeczywistości sprzedaż na rynku AGD w okresie I-VIII 2005 w porównaniu z rokiem 2004 spadła o blisko 10 proc." - napisano.
"Trzeci kwartał br. nie przyniósł oczekiwanego ożywienia i tylko w samym sierpniu sprzedaż spadła o 7,4 proc. Estymacje dotyczące sprzedaży w kolejnych miesiącach wskazują na dalszy spadek sprzedaży rynkowej w stosunku do roku 2004. Amica jako jeden z największych dostawców na rynku, odczuwa te niekorzystne tendencje sprzedażowe szczególnie mocno" - dodano.
Na obniżenie obrotów Amica Wronki w bieżącym roku ma także wpływ słaba sytuacja finansowa dystrybutora RTV i AGD firmy Mars, jednego z głównych klientów Amiki.
We wrześniu tego roku gorzowska spółka złożył bowiem wniosek o ogłoszenie upadłości.