Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Apator obniżył prognozę do 62 mln zł zysku netto w 2016 r. ze względu na Rectora

0
Podziel się:
Apator obniżył prognozę do 62 mln zł zysku netto w 2016 r. ze względu na Rectora

Apator obniżył prognozę skonsolidowanego zysku netto na 2016 rok do poziomu 62 mln zł wobec 80 mln zł wcześniej, ze względu na istotny wpływ korekt dokonanych w spółce zależnej Apator Rector, podała spółka.

"Aktualna prognoza wyników finansowych na 2016 rok uwzględnia negatywny wpływ wyników Apator Rector sp. z o.o. oraz dobre wyniki finansowe wypracowywane przez pozostałe spółki grupy Apator i kształtuje się następująco:

- skonsolidowane przychody ze sprzedaży: 850 mln zł;

- skonsolidowany zysk netto: 62 mln zł" - czytamy w informacji

W osobnym komunikacie Apator podał, że Apator Rector dokonał rewizji kontraktów długoterminowych na podstawie: statusu negocjacji z kluczowymi klientami, analizy i doprecyzowania zakresu prac i weryfikacji harmonogramów prac oraz kosztów i innych obciążeń, które są niezbędne do poniesienia w celu zamknięcia i rozliczenia kontraktów, co jest planowane na II kwartał 2017 roku.

"W wyniku powyższej rewizji w sprawozdaniu finansowym spółki Apator Rector sp. z o.o. dokonano korekt o charakterze bezgotówkowym odzwierciedlających docelową rentowność kontraktów, co spowodowało wzrost straty netto za okres 9 miesięcy 2016 roku do poziomu 19,5 mln zł i obniżenie skonsolidowanych wyników grupy Apator za III kwartały 2016 r." - czytamy dalej.

Według zarządu, wprowadzone korekty uwzględniają wszystkie szacowane przyszłe koszty i obciążenia z tytułu realizacji kontraktów długoterminowych. Zastosowane korekty pozwolą na wyeliminowanie negatywnego wpływu kontraktów na wyniki finansowe Apator Rector i grupy Apator począwszy od IV kwartału br., podsumowano.

Grupa Apator specjalizuje się w obszarze aparatury łączeniowej oraz pomiarowej, a także systemów IT. Spółka jest notowana na GPW od 1997 r.

giełda
wiadomości
giełda na żywo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)