Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

BGŻ BNP Paribas: Koszyk wielkanocny będzie kosztował tyle samo, co w ub. roku

0
Podziel się:
BGŻ BNP Paribas: Koszyk wielkanocny będzie kosztował tyle samo, co w ub. roku

Warszawa, 16.03.2016 (ISBnews) - Ceny żywności na Wielkanoc w tym roku wzrosną bardzo nieznacznie - o ok. 1%, podczas gdy w ciągu ostatnich 5 lat przeciętnie na Wielkanoc żywność drożała z roku na rok po ok. 2%. Przeciętny koszyk wielkanocny zawierający dwa jaja, 50 g pieczywa i 50 g wędliny będzie kosztował tyle samo, co w ubiegłym roku, prognozuje kierownik zespołu analiz sektorowych i rynków rolnych w BGŻ BNP Paribas Michał Koleśnikow.

"Jaja mogą być średnio nieco droższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Prawdopodobnie zapłacimy za nie około 3% więcej. Jednak jest sporo produktów, których ceny są dziś niższe niż przed rokiem. Wieprzowina i wędliny w zależności od asortymentu mogą być przeciętnie o 1-4% tańsze. Tańsze jest również mięso drobiowe" - uważa Koleśnikow.

Według niego, wyraźnie mniej zapłacimy za mleko i produkty mleczarskie - sery dojrzewające mogą być o około 10% tańsze, masło i mleko o 6-8%, a twarogi około 2%.

"Wszystko wskazuje na to, że ceny ziemniaków i cebuli w marcu tego roku będą o ponad 50% wyższe niż rok wcześniej. Droższa może być również marchew o 25-30%. Wzrosty te są spowodowane zeszłoroczną suszą, która wpłynęła na zmniejszenie i pogorszenie jakości zbiorów" - wskazał Koleśnikow.

Dodał, że obecnie dużo więcej trzeba też zapłacić za jabłka (o 35-40%), które na początku 2015 r. były wyjątkowo tanie. Wyższe mogą być także ceny owoców cytrusowych, np. pomarańczy blisko o 10%.

"Droższe mogą być również domowe wypieki, głównie za sprawą cukru, którego ceny w marcu przypuszczalnie wzrosną o 20-25% niż rok wcześniej. Nieznaczny wzrost może zanotować również mąka o 1-2%" - podsumował Koleśnikow.

Bank BGŻ BNP Paribas jest członkiem wiodącej międzynarodowej grupy bankowej BNP Paribas. Jest bankiem uniwersalnym, notowanym na GPW.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)