Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

BIK: Banki i SKOK-i udzieliły o 1,7% więcej r/r kredytów konsumpcyjnych w III

0
Podziel się:

Warszawa, 27.04.2018 (ISBnews) -  Banki komercyjne, spółdzielcze oraz SKOK-i udzieliły 635,3 tys. kredytów konsumpcyjnych na łączną kwotę 7,51 mld zł w marcu 2018 r. Stanowi to wzrost o 1,7% w ujęciu liczbowym i wzrost o 1% w ujęciu wartościowym w porównaniu do marca 2017 roku, podało Biuro Informacji Kredytowej (BIK).  

BIK: Banki i SKOK-i udzieliły o 1,7% więcej r/r kredytów konsumpcyjnych w III

"W trzech pierwszych miesiącach 2018 r. dodatnie dynamiki liczby udzielonych kredytów konsumpcyjnych dotyczyły kredytów we wszystkich przedziałach kwotowych. 5,8% dynamikę odnotowały kredyty niskokwotowe (w przedziale do 1 tys. zł.), a najwyższe dodatnie dynamiki wzrostu dotyczyły kredytów wysokokwotowych powyżej 20 tys. zł (10,4%)" - powiedział główny analityk BIK Waldemar Rogowski, cytowany w komunikacie.

Według niego, w ujęciu wartościowym banki i SKOK-i udzieliły w okresie styczeń-marzec 2018 r. kredytów konsumpcyjnych na kwotę o 7,6% wyższą niż w tym samym okresie 2017 r.

"Wzrost odnotowano w każdym z sześciu przedziałów kwotowych - najwyższy wśród kredytów > 20 tys. zł (+9,8%) oraz na kwoty z przedziału 3,5 - 7 tys. zł - (+10%). Co ciekawe, o 5,8% wzrosła również wartość kredytów do 1 tys. zł, który to segment był od kilku lat silnie eksplorowany przez firmy pożyczkowe" - dodał Rogowski.

"Czyżby banki ponownie zainteresowały się tym segmentem rynku kredytów konsumpcyjnych? Po udanym pierwszym kwartale 2018 r. wydaje się, że można z lekkim optymizmem patrzeć na cały rok w aspekcie wartości udzielanych kredytów konsumpcyjnych, pod warunkiem jednak, że nie wystąpią negatywne zdarzenia zarówno o charakterze globalnym jak i lokalnym, które zmniejszyłyby apetyt banków na ryzyko, a gospodarstwa domowe zniechęciły do zaciągania kredytów konsumpcyjnych, należy więc uważnie analizować otoczenie globalne i makroekonomiczne" - podsumował Rogowski.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)