Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Business Link chce zainwestować ok. 100 mln zł, nie wyklucza wejścia na GPW

0
Podziel się:
Business Link chce zainwestować ok. 100 mln zł, nie wyklucza wejścia na GPW

Warszawa, 13.02.2017 (ISBnews) - Business Link Poland szacuje swój program inwestycyjny na ok. 100 mln zł, rozmawia z inwestorem, ale nie wyklucza również wejścia na warszawską giełdę, poinformował ISBnews współzałożyciel i wiceprezes Business Link i AIP Seed Capital Jacek Aleksandrowicz.

"Obecnie dysponujemy łącznie 13,65 tys. m2 powierzchni biurowo-coworkingowo-konferencyjnej w 10 miastach w Polsce. Rozmawiamy z partnerami z branży deweloperskiej o pozyskaniu kolejnych przestrzeni. Naszym celem jest otwarcie obiektów o łącznej powierzchni ok. 60 tys. m2. Zakładamy, że jeszcze w tym roku powstanie od 2 do 5 Business Linków. Z kolei ekspansja sieci Business Link na kraje Europy Środkowej to perspektywa 2-3 lat"- powiedział Aleksandrowicz w rozmowie z ISBnews.

Jak wskazał, w pierwszym etapie rozwoju sieci Business Linki były finansowane z funduszy unijnych. Druga faza, w której koncept finansuje swój rozwój ze środków własnych plus pozyskanych z kredytu bankowego, zaowocowała stworzeniem Business Link Nowa Zebra, gdzie wynajęto 55% powierzchni oraz Business Link na Stadionie Narodowym w Warszawie.

"W trzecim etapie, żeby spełniły się nasze plany, konieczne jest finansowanie zewnętrzne. Budżet inwestycyjny wspomnianych wyżej planów szacujemy na ok. 100 mln zł. Jesteśmy w trakcie procesu pozyskania inwestora. Rozmawiamy z partnerami z branży deweloperskiej. Póki co, działamy w ramach fundacji, ze względu na ramy projektu unijnego z pierwszej fazy. Czeka nas jednak docelowo zmiana formy działalności do spółki kapitałowej, zwłaszcza, że giełda może być da nas naturalnym partnerem, w kolejnym etapie rozwoju. Tym bardziej, że u nas inkubują i rozwijają się biznesy, które wkrótce mogą zasilać warszawski parkiet" - stwierdził Aleksandrowicz.

Business Link oferuje cztery linie produktowe: biura "zamykane", gdzie - jak podaje Aleksandrowicz - sieć ma 100% wynajmu, a połowa klientów jest z zagranicy (głównie sektor ICT, ale też kancelarie prawne), przestrzenie coworkingowe mają 45% wynajmu, mikrobiura z poziomem wynajmu rzędu ok. 140% oraz dodatkowo sale konferencyjne.

"My niejako tworzymy nowy trend, czyli dostosowywanie biurowców do potrzeb startupów. Coworkowe przestrzenie to najwyższa jakość. Jednocześnie nadal w całej Polsce przestrzeń coworkingowa jest mniejsza niż w jednej stolicy Zachodniej Europy, jak chociażby w Berlinie. Szacuję, że nasza oferta na Stadionie Narodowym na 5 tys. m2 i Zebra na 3,5 tys. m2 to niemal 60% powierzchni cowork w Warszawie. Chcemy nadal otwierać się na nowych partnerów, o czym wspomniałem wcześniej, realizując przestrzenie nie korporacje, ale dla nowych biznesów" - wskazał Aleksandrowicz.

Jednocześnie z Business Linkiem funkcjonują Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości z ponad 2 tys. startupów, które działają pod osobowością prawną inkubatora.

"Zarządzamy również funduszem AIP Seed Capital z portfelem ok. 100 spółek, wśród których są np. Glov, Sidly, CallPage, JobSquare po kolejnych rundach finansowania. Kolejnym funduszem, inwestującym na wyższym poziomie rozwoju spółek jest bValue, stworzony w osobowościami rynku kapitałowego, jak Owerko, Brzoska, Misiak. Będzie to już wyższy od startupu poziom inwestycji. Ruszają nabory spółek w całym regionie środkowoeuropejskim. Oprócz pieniędzy dajemy tym firmom cały ekosystem Business Linka. Nasz społeczność wykazuje bardzo aktywne zainteresowanie wymianą biznesową" - podsumował Aleksandrowicz.

Sebastian Gawłowski

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)