Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Bytom chce zwiększyć przychody o 25 proc.

0
Podziel się:

Zakłady Odzieżowe Bytom zamierzają zwiększyć w 2006 roku przychody o 25 proc. w porównaniu z 41 mln zł w 2005. W tym celu spółka chce otworzyć w kraju co najmniej 10 sklepów.

Zakłady Odzieżowe Bytom zamierzają zwiększyć w 2006 roku przychody o 25 proc. w porównaniu z 41 mln zł w 2005. W tym celu spółka chce otworzyć w kraju co najmniej 10 sklepów - poinformowali na konferencji prasowej przedstawiciele Bytomia.

"W ciągu najbliższych dwóch lat dynamika wzrostu przychodów wyniesie około 50 proc. Powinno się to rozłożyć po połowie, czyli jeśli patrzeć na 2006 rok, przychody powinny być wyższe od ubiegłorocznych o 25 proc." - powiedział w piątek prezes Tomasz Sarapata.

W osiągnięciu planowanych wyników ma pomóc firmie rozbudowa sieci sprzedaży. Obecnie spółka ma w kraju 5 salonów firmowych.

"Planujemy, że w ciągu dwóch lat otworzymy w Polsce minimum 25 sklepów sprzedających pod marką Bytomia. W tym roku powstanie ich co najmniej dziesięć" - powiedział Olgiert Lizoń, dyrektor ds. rozwoju sieci handlowej.

Środki ma otwarcie nowych salonów Bytom zamierza pozyskać z planowanej na 22-28 lutego emisji akcji serii F.

"Z emisji chcemy osiągnąć około 5 mln zł. W całości suma ta zostanie przeznaczona na sklepy. Szacujemy, że otworzymy dzięki tym pieniądzom około 20 sklepów. Pozostałe placówki będą powstawać ze środków własnych" - powiedział Sarapata.

Emisja 494.028 akcji serii F Bytomia skierowana jest do dotychczasowych akcjonariuszy. Za jedną posiadaną akcję przysługiwać będą trzy akcje nowej emisji. Cena emisyjna wynosi 10 zł, zaś w piątek około godz. 12.30 kurs Bytomia wyniósł 17,60 zł.

W ocenie prezesa Sarapaty, emisja zakończy się sukcesem.

"Już dziś na poziomie deklaracji około 200 tys. akcji byłoby objętych przez osoby z zarządu i dyrekcji spółki" - powiedział Sarapata.

Jak poinformowali przedstawiciele Bytomia, zaledwie około 30 proc. przychodów pochodzi ze sprzedaży ubrań pod własną marką. Pozostała część to sprzedaż ubrań szytych na zlecenie zewnętrznych podmiotów zagranicznych.

"Będziemy coraz więcej sprzedawać pod własną marką. Rocznie produkujemy w granicach 230 tys. garniturów. Z tej liczby w 2005 roku tylko około 50 tys. to były garnitury firmowe sprzedawane na rynku krajowym. Planujemy, że w przeciągu trzech lat, do 2008 roku, liczba ta wzrośnie do 100 tys." - ocenił Sarapata.

Poza sklepami w kraju, Bytom posiada także jeden sklep w Berlinie. Jak powiedział prezes, firma nie będzie jednak rozszerzać ekspansji za granicę.

"Widzimy nasz rozwój na rynku krajowym. Tu jesteśmy rozpoznawani i tu chcemy działać" - powiedział Sarapata.

Na koniec 2005 roku Bytom wypracował 41 mln zł przychodów i 2,5 mln zł zysku netto.

Bytom zatrudnia obecnie 700 osób. Firma ma dwa zakłady produkcyjne zlokalizowane w Bytomiu i Tarnowskich Górach. Jest jednym z największych krajowych producentów ubrań męskich.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)