Central European Distribution Corporation zamierza kupić większościowy udział w spółce mającej prawa do marki Parliament Vodka, najlepiej sprzedającej się w Rosji wódki z segmentu premium.
W liście intencyjnym dotyczącym nabycia praw do nowej marki zawarto warunek odnośnie podpisania ostatecznej umowy sprzedaży, która będzie zawierała zwyczajowe warunki zamknięcia transakcji, w tym udzielenie zgody przez radę dyrektorów CEDC.
"Zamknięcie transakcji spodziewane jest w terminie kolejnych
sześciu miesięcy, a transakcja będzie finansowana poprzez gotówkę,
pożyczkę i akcje" - informuje spółka.
Według spółki marka Parliament Vodka wykazuje silniejszą tendencję wzrostu niż średnia rynkowa. Na 2007 rok planowany jest wzrost o ponad 25 proc.
Z przejmowaną firmą związana jest sieć ponad 200 przedstawicieli handlowych, pokrywająca prawie wszystkie regiony Rosji.
"Tak silna platforma dystrybucyjna daje możliwość dalszego wzrostu istniejącej działalności, jak również rozszerzenia sprzedaży o nowe marki lokalne i importowane" - podaje CEDC.
Spółka ocenia, że transakcja wpłynie na zwiększenie jej rozwodnionego zysku netto na akcję od 0,10 USD do 0,20 USD w ujęciu rocznym.