Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Chemiskór może mieć trudności ze znalezieniem inwestorów

0
Podziel się:

Analitycy oceniają sytuację Chemiskóru lepiej niż pół roku temu, jednak sceptycznie podchodzą do możliwości realizacji jego medialnej strategii.

Chemiskór może mieć trudności z finansowaniem planowanych inwestycji - uważają.

Według nich, Chemiskór może mieć trudności z pozyskaniem indywidualnych inwestorów, chętnych do nabycia akcji kolejnych emisji, jak i ze znalezieniem inwestora instytucjonalnego. Tymczasem, spółka zamierza finansować swoją działalność, m.in. z wpływów uzyskanych z nowych emisji.

W lutym spółka przeprowadzi emisję akcji serii F, kierowaną do kadry menedżerskiej i pracowników. Cena emisyjna tych akcji będzie równa jej cenie nominalnej - 1 zł. Ponadto, spółka wyemituje 7 mln akcji serii G, o wartości 1 zł każda, kierowanych do inwestorów kwalifikowanych przez zarząd spółki, oraz 5 mln akcji serii H, o wartości nominalnej 1 zł każda, w drodze otwartej subskrypcji.

'Obecnie pewnym rozwiązaniem jest przejmowanie nowych spółek w zamian za nowe akcje Chemiskóru. Jednak, w dłuższej perspektywie konieczne będzie też pozyskanie inwestorów płacących gotówką' - powiedział PAP Marcin Sobczak, analityk Domu Maklerskiego BMT SA.

Według tego analityka, Chemiskór będzie musiał pozyskać środki wielokrotnie wyższe od tych z ostatniej emisji, aby zrealizować nową strategię.

'Fakt, że spółka nie podała jeszcze żadnych wyników finansowych dotyczących działalności jest czynnikiem zwiększającym ryzyko inwestycji w akcje Chemiskóru' - dodał.

W grudniu minionego roku Chemiskór potroił swój kapitał akcyjny przez emisję 7 mln akcji serii E, o wartości nominalnej 1 zł każda. Akcje te były sprzedawane za 1,41 zł.

Emisja ta była kierowana do inwestorów kwalifikowanych. Po jej przeprowadzeniu kapitał akcyjny Chemiskóru wynosi 10,65 mln zł.

Analitycy uważają, że inwestycja w Chemiskór jest ryzykowna, jednak we wtorek, po zapowiedzi nowych akwizycji, kurs Chemiskóru wzrósł o 12,2 proc. - do 4,88 zł.

'Nie uważam, żeby przedsięwzięcie Chemiskóru było skazane na porażkę, ale ryzyko związane z nabyciem akcji tej spółki jest nadal wysokie' - powiedział Sobczak.

Wobec ambitnych - zdaniem analityków - planów spółki, wpływy 10 mln zł z ostatniej emisji są niewystarczające na sfinansowanie wszystkich inwestycji. Spółka podała jednak w poniedziałek, że inwestycje i akwizycje zamierza finansować także kredytem i z emisji obligacji.

'Chemiskór musiałby uzyskać z kolejnych emisji co najmniej kilkadziesiąt milionów złotych, aby mógł sfinansować planowane przez siebie inwestycje' - powiedział Sobczak.

Celem spółki, która zmieniła ostatnio nazwę na Grupa Medialna 4 Media, jest utworzenie drugiej co do wielkości grupy medialnej notowanej na GPW, przez inwestycje w prasę bezpłatną, tygodniki powiatowe, dzienniki regionalne i rozgłośnie radiowe, internet, drukarnie i prasę ogólnopolską.

Analitycy uważają, że zbyt wcześnie jest jeszcze mówić o Chemiskórze jako o poważnym konkurencie Agory, lidera rynku medialnego.

Według Sobczaka, sytuację w spółce będzie można jednak ocenić lepiej dopiero po publikacji jej wyników za ubiegły rok, a także wyników z działalności medialnej na koniec pierwszego kwartału 2001 roku.

Chemiskór, notowany na rynku równoległym GPW, działał do końca ubiegłego roku w przemyśle lekkim. Zlikwidował tę działalność, która wcześniej była nierentowna. Od początku tego roku spółka zmieniła działalność na medialną.

'Mimo złej sytuacji w ubiegłym roku, spółce udało się zakończyć działalność garbarską. Firmę uratowały wpływy z przeprowadzonej emisji. Nie oznacza to jednak, że obecnie sytuacja finansowa Chemiskóru jest zupełnie wyjaśniona' - powiedział Sobczak.

Po trzech kwartałach 2000 roku strata netto spółki wyniosła 0,4 mln zł, natomiast przychody 0,8 mln zł. Na koniec 1999 roku firma odnotowała stratę 1,2 mln zł, przy przychodach w wysokości 7,1 mln zł.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)