Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Circle K: Zeszłej zimy 55% kierowców miało problem z odpaleniem silnika diesla

2
Podziel się:

Podczas zeszłorocznej zimy problem z odpaleniem samochodu z silnikiem diesla miało aż 55% kierowców, wynika z badania SW Research przeprowadzonego na zlecenie sieci stacji Circle K (dawniej Statoil). 48% z nich deklaruje, że sytuacja taka miała miejsce od czasu do czasu, a 6% przyznaje, że przy każdej podjętej próbie. Wśród głównych przyczyn wskazywano słaby akumulator (35%), a tylko 14% kierowców przyczyny z odpaleniem auta upatruje w niskiej jakości tankowanego paliwa.

Circle K: Zeszłej zimy 55% kierowców miało problem z odpaleniem silnika diesla

"Tymczasem paliwo wyższej klasy ma duży wpływ na pracę silnika przy niskich temperaturach powietrza. Już przy kilku stopni poniżej zera w oleju napędowym mogą wytrącać się kryształy parafiny, które utrudniają przepływ paliwa przez filtr, co może powodować problemy z równomierną pracą silnika, a w skrajnym przypadku doprowadzić do zablokowania filtra paliwa i zatrzymania pracy silnika" - czytamy w komunikacie.

16 listopada wszystkie stacje paliw w Polsce mają obowiązek wprowadzenia zimowych gatunków paliw, dla których Temperatura Zablokowania Zimnego Filtra (TZZF) zgodnie z normami obowiązującymi dla naszej szerokości geograficznej wynosi maks. -20°C. W oleju napędowym występuje jednak jeszcze jeden niezwykle istotny parametr, tzw. Temperatura Mętnienia (TM), określający moment, kiedy w oleju napędowym rozpoczyna się proces krystalizacji parafin, blokujących swobodny przepływ paliwa przez filtr. Oznacza to, że nawet po zatankowaniu zimowego oleju napędowego auto może mieć problem z odpaleniem już nawet gdy temperatura osiągnie -10°C, podano również.

"Paliwo arktyczne jest najlepszym rozwiązaniem dla naszego auta w warunkach zimowych. W przypadku standardowych paliw zimowych kryształki parafiny mogą wytrącać się już nawet przy kilku stopniach poniżej zera. [...] Warto jednak pamiętać, by zawsze tankować do pełna. Zapobiegniemy w ten sposób skraplaniu się powietrza w zbiorniku, które może powodować przedostawanie się wody do paliwa" - powiedział ekspert ds. paliw w Circle K Rafał Droździak, cytowany w materiale.

Mimo, że trudności z uruchomieniem auta to zjawisko spotykane w polskich warunkach dość powszechnie, kierowcy wciąż nie zdają sobie sprawy jak duże znaczenie odgrywa jakość oraz odpowiednia specyfikacja tankowanego paliwa, szczególnie w okresie mrozów. Aż 43% kierowców biorących udział w badaniu deklaruje, że problem z zapłonem rozwiązują poprzez wymianę akumulatora, natomiast 26% parkuje auto w garażu. Co czwarta osoba tankuje auto na renomowanych, dbających o jakość paliwa stacjach, natomiast tylko 16% decyduje się na tankowanie paliwa premium, podano także.

"Świadomość polskich kierowców na temat zalet diesla arktycznego jest wciąż relatywnie niska. Aż 23% ankietowanych nie potrafi wskazać korzyści wynikających ze stosowania tego paliwa podczas zimy. Tymczasem odpowiednie paliwo dostosowane do warunków atmosferycznych nie tylko zapobiega problemom z uruchomieniem auta podczas mrozów, ale także oczyszcza silnik i wpływa na komfort jazdy" - dodał Droździak.

W osobnym komunikacie Grupa Lotos podała, że od 16 listopada paliwa sprzedawane na stacjach Lotos będą spełniały parametry paliwa zimowego. 1 grudnia do tego grona dołączy również LPG.

"Przy wyborze oleju napędowego zimą warto zwrócić uwagę na temperaturę mętnienia oraz temperaturę zablokowania zimnego filtra (CFPP)" - powiedział starszy inżynier ds. technologii Grupy Lotos Tadeusz Surawski, cytowany w materiale.

W Polsce, wg normy, w okresie letnim CFPP limitowany jest na poziomie maksymalnie 0°C, a w okresie zimowym limit tego parametru to maksymalnie -20°C. Warto podkreślić, że standardowy olej napędowy zimowy to nie to samo co olej arktyczny IZ-40 z rafinerii Grupy Lotos, który gwarantuje temperaturę blokady zimnego filtra (CFPP) do -32°C oraz temperaturę mętnienia do -22°C.

Firma Circle K Polska (przed 1 kwietnia 2016 r. Statoil Fuel & Retail Polska) obecna jest na polskim rynku od 1992 r. i prowadzi sieć 350 stacji paliw na terenie całej Polski. Sieć ta obejmuje flagowe stacje własne, stacje segmentu ekonomicznego oraz stacje franczyzowe. Od 2012 r. właścicielem spółki Circle K Polska jest kanadyjska firma Alimentation Couche-Tard (Couche-Tard).

Grupa Lotos jest zintegrowanym pionowo koncernem naftowym, który zajmuje się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej, jej przerobem oraz sprzedażą hurtową i detaliczną wysokiej jakości produktów naftowych. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Lotos wyniosły 20,9 mld zł w 2016 roku.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(2)
Orlen
4 lata temu
Diesel z Orlenu Efecta , zatankowałem i od razu miałem efekt silnik zaczął przerywać!!!! Niedopuszczalne!!!! Wróciłem do Circle K, czuję różnicę!!! Już nigdy na Orlen!!!
Jo
6 lat temu
Bzdura