Comperia.pl, właściciel porównywarki usług finansowych, zakłada, że w 2012 r. przeprowadzi nową emisję akcji i w kolejnym roku przeniesie swoje notowania z NewConnect na rynek główny. Spółka chce pozyskać środki na rozwój porównywarki ofert ubezpieczeniowych, a także kampanię marketingową.
_ Już podczas debiutu na rynku NewConnect mówiliśmy o naszych ambicjach, na które składa się również 'przeprowadzka' na rynek główny. Rozwój projektu ubezpieczeniowego w pełnej skali wymaga dodatkowego finansowania. Dlatego rozważamy przeprowadzenie kolejnej emisji, która w dużej części będzie miała służyć rozwojowi sekcji ubezpieczeń. Przeprowadzenie emisji będzie się wiązało z zaistnieniem Comperii na podstawowym parkiecie _ - powiedział ISB prezes spółki Michałek.
Dodał, że obecnie zarząd dopracowuje strategię związaną z nową emisją.
_ Po wakacjach przedstawimy ją na posiedzeniu rady nadzorczej. Jeżeli powiedzie się realizacja emisji, Comperia powinna zadebiutować na głównym parkiecie w 2013 roku. Będziemy się starać o to możliwie szybko, natomiast nie wszystkie elementy konieczne do zrealizowania tego zadania będą w naszych rękach - dlatego trudno na tym etapie mówić o konkretnych terminach _ - zaznaczył prezes.
Projekt ubezpieczeniowy, czyli porównywarka ofert ubezpieczeniowych, został uruchomiony na początku sierpnia. Spółka liczy m.in., że dzięki niemu uniezależni się od koniunktury w segmencie bankowym. Oferuje ubezpieczenia komunikacyjne, w tym OC, AC i assistance, z możliwością łączenia ofert różnych towarzystw w pakiety.
_ Porównywarka ubezpieczeń to w długim terminie dla spółki uodpornienie na koniunkturalność sektora bankowego. Ubezpieczenia mają często charakter powtarzalny i obowiązkowy - w tym upatrujemy korzyści dla Comperii _ - powiedział Michałek.
Comperia.pl czerpie przychody z tytułu przesyłania klientów do instytucji finansowych. Przychody spółki w II kw. 2012 r. wyniosły 2 088 tys. zł i były o 201% wyższe niż w II kwartale 2011 r. Zysk netto w II kw. 2012 r. wzrósł o 615% r/r i wyniósł 796 tys. zł.
_ Comperia systematycznie notuje dużą dynamikę wzrostu. Reinwestujemy każdą zarobioną złotówkę w rozwój i know-how. Zamierzamy utrzymać taką strategię w przyszłości, ponieważ w naszej ocenie rynek internetowy w Polsce, szczególnie w segmencie finansów osobistych, ma jeszcze olbrzymi potencjał _ - zaznaczył Michałek, komentując wyniki.
Zapytany o perspektywy na drugą połowę roku szef Comperii powiedział, że obecnie spółka obserwuje powakacyjny wzrost aktywności sektora consumer finance.
_ Trafia do nas coraz więcej zleceń w celu pozyskania klientów. To umacnia nas w przekonaniu, że czwarty kwartał tego roku będzie rekordowy, tak jak to miało miejsce w poprzednich latach. Po ostatnich wydarzeniach związanych z Amber Gold, KNF deklaruje luzowanie polityki kredytowej, a to oznacza większy popyt ze strony banków na klientów, a więc na usługi Comperii. Trudny okres wakacji już się kończy, także z optymizmem czekamy na ostatnie miesiące roku _ - podkreślił Michałek. Dodał, że nie widzi oznak spadku zaufania do instytucji finansowych w związku z tzw. aferą Amber Gold.
Oprócz projektu ubezpieczeniowego Comperia planuje też inne inwestycje.
_ - Chcemy również zainwestować w rozwój aplikacji mobilnych Comperii, ponieważ pozostawanie poza tym ogólnym trendem będzie w długim terminie błędem. Trzeci istotny cel to marketing _ - poinformował Michałek. Podkreślił, że w ocenie zarządu, Comperia dojrzała już do tego, aby zainwestować w ogólnopolską kampanię budującą świadomość marki.
Porównaj na wykresach spółki i indeksy Dodaj wykresy do Twojej strony internetowej