Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Cyfrowy Polsat ma już 2,4 mln abonentów

0
Podziel się:

Cyfrowy Polsat od początku roku do 30 września zwiększył bazę abonentów o 335 tys. netto do 2,4 mln osób, poinformował prezes Dominik Libicki. Z jego wypowiedzi wynika, że w IV kw. spółka liczy na pozyskanie podobnej liczby abonentów.

Cyfrowy Polsat ma już 2,4 mln abonentów
(PAP/EPA)

Cyfrowy Polsat od początku roku do 30 września zwiększył bazę abonentów o 335 tys. netto do 2,4 mln osób, poinformował prezes Dominik Libicki. Z jego wypowiedzi wynika, że w IV kw. spółka liczy na pozyskanie podobnej liczby abonentów.

"Po pierwszych tygodniach tego kwartału uprawnioną wydaje się teza, że utrzymamy historyczną proporcję zgodnie z którą w IV kwartale pozyskiwaliśmy 50% naszej rocznej sprzedaży" - powiedział Libicki podczas konferencji prasowej.

"W III kw. zanotowaliśmy wzrost przychodów, głównie dzięki zwiększeniu bazy abonenckiej, a także ARPU (średni przychód na abonenta) Pakietu Familijnego" - poinformował członek zarządu ds. finansowych Maciej Gruber.

W III kw. przychody spółki wzrosły o 46% r/r do 291 mln zł. W tym czasie baza abonentów wzrosła o 42% r/r. ARPU (przeciętny przychód na użytkownika) "Pakietu Familijnego" wyniosło 40,3 zł i było o 6 pkt proc. wyższe niż przed rokiem. ARPU "Pakietu Mini" pozostaje na niezmienionym poziomie (8,6 zł), ponieważ jego abonenci nie mogą wykupywać programów premium. Przychody z działalności kluczowej wyniosły w III kw. 254 mln zł, co oznacza wzrost o 49% r/r.

W III kw. Cyfrowy Polsat sprzedał 59 tys. dekoderów wyprodukowanych w swojej fabryce. Według spółki, w tej chwili, ok. 40% swojej ogólnej sprzedaży (nowych abonentów) pokrywa własnymi dekoderami. "Chcemy tu utrzymać trend wzrostowy" - powiedział Gruber.

Na początku IV kwartału spółka uruchomiła nową ofertę promocyjną. Wprowadziła też nową taryfę "Mini Max", która ma zachęcić abonentów "Pakietu Mini" do przechodzenia na bardziej zaawansowane programy.

Na początku września Cyfrowy Polsat uruchomił działalność jako wirtualny operator telefonii komórkowej (MVNO). Spółka nie podała wyników działalności w tym sektorze (np. liczby sprzedanych kart SIM.

"Wyniki po dwóch miesiącach są adekwatne do podjętych działań" - powiedział Libicki. Zaznaczył, że spółka nie zamierza walczyć budżetem marketingowych z głównymi operatorami, a oferta jest zbudowana dla obecnych abonentów platformy cyfrowej i ma zwiększać ich lojalność.

"Dla nas to raczej maraton, a nie sprint" - podsumował Libicki. Cyfrowy Polsat działa w oparciu o własną platformę techniczną i bilingową. Zapowiedział też, że może działać jako MVNE (czyli dostawca infrastruktury) dla innych operatorów wirtualnych.

"Prowadzimy negocjacje z kilkoma zainteresowanymi podmiotami w tej sprawie" - powiedział Libicki. Nie chciał jednak określić, kiedy takie rozmowy mogłyby zostać sfinalizowane.

Narastająco w I-III kw. 2008 roku grupa Cyfrowego Polsatu miała 227,17 mln zł zysku wobec 122,34 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 817,11 mln zł wobec 553,34 mln zł.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)