Firma Oponiarska Dębica SA poinformowała, że jej zysk netto może być mniejszy w przyszłym roku o około 10 proc. od planowanego, gdyż w 2006 roku nie będzie sprzedawała opon dla samochodów dostawczych na rynkach zagranicznych.
"Zarząd Firmy Oponiarskiej Dębica SA informuje, że jej kluczowy klient i zarazem główny inwestor, firma Goodyear Tire & Rubber Company, podjął decyzję dotyczącą optymalizacji swojego portfolio sprzedawanych produktów i w rezultacie nie będzie w roku 2006 kontynuował sprzedaży opon dla samochodów dostawczych marki Dębica na rynkach zagranicznych" - podała Dębica we wtorek w komunikacie.
W związku z tym Dębica od stycznia 2006 roku nie będzie oferowała na rynku opon ULT/LT marki Dębica.
"Zarząd Firmy Oponiarskiej Dębica SA przewiduje, że w wyniku tej decyzji planowany zysk netto spółki może obniżyć się o około 10 proc." - napisano w komunikacie.
Spółka poinformowała, że produkcja opon ULT/LT marki Dębica zostanie zastąpiona produkcją innych wyrobów.
Dębica podała, że z powodzeniem wprowadziła w 2005 roku na rynek dwa nowe produkty: całoroczną oponę Nawigator 2 i zimową oponę Frigo 2 oraz planuje wprowadzić inne nowe produkty w ciągu najbliższych 12 - 24 miesięcy.
Po trzech kwartałach 2005 roku zysk netto spadł do 53,8 mln zł z 94,2 mln zł, zysk operacyjny do 73,2 mln zł ze 116,1 mln zł, a przychody nie zmieniły się i wyniosły 1,1 mld zł.
Konsensus rynkowy opracowany przez PAP zakłada, że w 2005 roku Dębica wykaże 69,6 mln zł zysku netto, 92,4 mln zł zysku operacyjnego i 1,47 mld zł przychodów. Natomiast w 2006 roku będzie mieć 97,5 mln zł zysku netto, 123,1 mln zł zysku operacyjnego i 1,55 mld zł przychodów.