Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Debiut Hoop SA na CTO w lutym

0
Podziel się:

Hoop SA, producent napojów i wody mineralnej, planuje debiut na CTO w lutym tego roku

- poinformował na czwartkowej konferencji prasowej Robert Niczewski, doradca zarządu spółki.

"Trwa procedura zmierzająca do dopuszczenia akcji Hoopa do notowań na CTO. Spodziewamy się, że papiery spółki zostaną dopuszczone na rynek pozagiełdowy w lutym" - powiedział Niczewski.

30 grudnia Hoop przydzielił 9.458.040 akcji serii D. Papiery spółki były nabywane po 1 zł.

Emisja była skierowana do uprawnionych pracowników spółki i jej dotychczasowych akcjonariuszy. Pieniądze z emisji zasilą środki obrotowe Hoopa.

Niczewski dodał, że spółka rozważa zadebiutowanie w tym roku także na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

"Rozpatrujemy kilka wariantów - debiut giełdowy i emisję akcji do inwestorów instytucjonalnych, emisję do inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych lub też emisję obligacji" -powiedział.

"Będziemy dążyć do tego, by znaleźć się w WIG-u 20" - dodał.

Przedstawiciele zarządu zapowiadają, że warunkiem wejścia na GPW jest znalezienie atrakcyjnej firmy z branży, którą Hoop mógłby przejąć, a także sprzyjająca sytuacja na rynku giełdowym.

Wielkość ewentualnej emisji wyniosłaby około 120 mln zł.

"Kwota potrzebna na inwestycje kapitałowe to około 30 mln USD" - powiedział wiceprezes spółki Marek Jutkiewicz.

"Zakładamy, że po przejęciu innej firmy sprzedaż Hoopa wzrośnie dwukrotnie, do około 800 mln zł" - dodał Niczewski.

Spółka jest zainteresowana firmami produkującymi wodę mineralną, napoje, ewentualnie soki.

W kręgu zainteresowania Hoopa są też uzdrowiska, ponieważ przy nich znajdują się rozlewnie wód wysokomineralizowanych.

Hoop ma 50 proc. udziałów w moskiewskiej firmie dystrybucyjnej Dom Handlowy Megapak, która oprócz jego produktów sprzedaje napoje alkoholowe Hooch.

Jutkiewicz powiedział, że Hoop jest zainteresowany odkupieniem pozostałych 50 proc. udziałów, by stać się jedynym właścicielem firmy.

Sprzedaż Megapaku wyniosła w okresie lipiec-grudzień 2002 roku 6 mln USD.

W 2003 roku Hoop planuje zwiększenie udziału w rynku napojów gazowanych do 15 proc. z 11 proc. rok wcześniej, w rynku napojów niegazowanych do 22 proc. z 21 proc., natomiast w rynku wód mineralnych do 7 proc.z 5 proc.

Spółka zamierza też zainwestować w tym roku około 50 mln zł w istniejące zakłady i linie produkcyjne, dzięki czemu wydajność produkcji wzrośnie o 50 proc.

W bieżącym roku Hoop planuje wzrost sprzedaży o około 23 proc., do ok. 400 mln zł.

W 2002 roku zysk netto spółki firmy wyniesie, według oceny zarządu, około 24 mln zł przy przychodach ze sprzedaży 328,6 mln zł.

giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)