Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Delko chce pozyskać 15 mln zł na akwizycje

0
Podziel się:

Spółka Delko planująca debiut giełdowy w trzecim kwartale tego roku zamierza przeznaczyć środki z emisji na konsolidację rynku dystrybucji.

*Spółka Delko planująca debiut giełdowy w trzecim kwartale tego roku zamierza przeznaczyć środki z emisji na konsolidację rynku dystrybucji. *

Delko prowadzi ogólnopolską sieć dystrybucji chemii gospodarczej, kosmetyków, artykułów higienicznych i opakowań. Zarząd spółki planuje przeprowadzenie pierwszej akwizycji już po wakacjach.

"Z planowanej emisji zamierzamy pozyskać około 15 mln zł, środki te przeznaczymy przede wszystkim na akwizycje, ponieważ chcemy zintegrować rynek dystrybucji w Polsce. Do pierwszego przejęcia może dojść zaraz po emisji, ponieważ można powiedzieć, że jesteśmy już po słowie z jednym dystrybutorem. Zaznaczam jednak, że będzie to pierwszy krok rozwoju" - zapowiedział Andrzej Worsztynowicz, prezes spółki.

Worsztynowicz poinformował też, że dystrybutor, z którym spółka prowadzi rozmowy osiąga 1 mln zł zysku rocznie i 30 mln zł rocznych obrotów.

Delko zakłada, że jego sprzedaż będzie rosnąć w tempie 10 proc. rocznie. Prezes dodaje, że w 2007 roku może to być nawet więcej.

Na koniec 2007 roku grupa Delko chce mieć 2,9 mln zł zysku netto, 5,13 mln zł zysku operacyjnego przy 318 mln zł przychodów.
W 2006 roku spółka miała 2,05 mln zł zysku netto, 3,84 zysku operacyjnego i 245 mln zł przychodów, zaś w 2005 roku uzyskała odpowiednio 1,55 mln zł, 3,03 mln zł i 197 mln zł.

Delko ma 10 proc. udziału w rynku dystrybutorów produktów szybko zbywalnych. Zaś przychody generowane przez sieć, z której korzysta Delko, wyniosły w tym samym czasie 800 mln zł (12 dystrybutorów), co daje jej 28 proc. rynku.

W skład grupy Delko wchodzą Delko RDT Księżycowa w 100 proc. zależne od Delko i Delko Otto, w którym Delko posiada 50 proc. i jeden udział.

"Obrót roczny osiągany przez grupę ze sprzedaży produktów pod własnymi markami wynosi 18 mln zł, a rentowność sprzedaży na koniec 2006 roku wynosiła 5,44 proc." - podaje Worsztynowicz.

Akcjonariuszami Delko jest 139 dystrybutorów. Do głównych udziałowców należą: Doktor Leks Dystrybucja (22,35 proc.), Delkor (16,01 proc.), Kazimierz Luberda (14,06 proc.), Mirosław Newel (10,89 proc.), Mirosław Dąbrowski (9,6 proc.), PHU Otto sp. jawna (8,31 proc.) oraz PH Ambra Roman Zęba (5,73 proc.).

Dotychczasowi akcjonariusze Delko nie będą sprzedawać posiadanych akcji podczas planowanej oferty publicznej. Oferującym akcje spółki będzie Dom Maklerski BOŚ.

Sieć Delko powstała w 1994 roku w Śremie. Założycielami było 28 osób, wśród których znalazło się 14 przedstawicieli hurtowni oraz 10 innych osób związanych z branżą chemiczno-kosmetyczną.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)