Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Do ElectroMobility Poland wpłynęło kilkanaście projektów e-aut

1
Podziel się:

Do ElectroMobility Poland (EMP) wpłynęło kilkanaście projektów e-aut, poinformowała spółka. Wiosną 2019 r. spółka ma dysponować jeżdżącymi prototypami osobowych samochodów elektrycznych kategorii L7e lub M1. 

Do ElectroMobility Poland wpłynęło kilkanaście projektów e-aut

"Budujące jest to, że przedsiębiorcy, projektanci i konstruktorzy połączyli siły, by wystartować w naszym postępowaniu. Stworzyli konsorcja złożone łącznie z prawie dwustu podmiotów o różnych, uzupełniających się kompetencjach. Dzięki temu zmaksymalizowali swój potencjał,

a do EMP trafiły wartościowe propozycje. Poziom zgłoszeń, jest - jak się spodziewaliśmy - zróżnicowany, ale wiemy już, że zawierają one ciekawe rozwiązania, które będą mogły zostać przez nas praktycznie wykorzystane w pracach nad e-autem" - powiedział dyrektor zarządzający Piotr Zaremba, cytowany w komunikacie.

Obecnie trwa etap wstępnej selekcji otrzymanej dokumentacji oraz ich oceny pod kątem potencjału biznesowego i zgodności z wymogami technicznymi. Zakończy się on wyborem projektów, które w opinii ekspertów z komisji oceniającej stwarzają realną szansę na uruchomienie produkcji seryjnej polskiego samochodu elektrycznego, dodano.

"W skład komisji powołanej do oceny i selekcji najlepszych projektów, weszło 12 ekspertów z różnych dziedzin. W gronie tym znaleźli się przede wszystkim specjaliści z branży motoryzacyjnej, projektanci i konstruktorzy pojazdów, a także przedstawiciele branży badawczo-rozwojowej, naukowej i technicznej związanej z tematyką automotive. W składzie komisji zasiadają również osoby odpowiedzialne za ocenę potencjału rynkowego zaprezentowanych koncepcji, a także możliwości ich komercjalizacji" - czytamy w komunikacie.

W I kwartale 2018 r. mają rozpocząć się zaawansowane prace nad wybranymi w toku postępowania prototypami. Prace potrwają kilkanaście miesięcy. Wiosną 2019 r. spółka ma dysponować jeżdżącymi prototypami osobowych samochodów elektrycznych kategorii L7e lub M1.

W październiku 2016 r. cztery polskie koncerny energetyczne - PGE Polska Grupa Energetyczna, Energa, Enea oraz Tauron Polska Energia - powołały spółkę ElectroMobility Poland. Każda ze spółek objęła po 25% kapitału akcyjnego. Celem spółki jest szeroko pojęte stworzenie warunków dla rozwoju systemu elektromobilności w Polsce.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
WYRÓŻNIONE
Matt
7 lat temu
Jeżeli ten samochód ma mieć jakiekolwiek szanse na sprzedaż to MUSI być m1 pełnowartościowy samochód. Aixamów i ligierów jest pełno są tańsze i nawet spalinowe palą tyle co nic. A 16 latków w Pl nie jest aż tak duzo. Kto pamięta o Romecie który zrobił model 4e elektryczny l7e? Kosztował 25 tys miał zasięg 100 km i odszedł w zapomnienie. L7e nie ma poduszek absu ma 15 koni i nie osiaga 80 km h kto to kupi?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (1)
Matt
7 lat temu
Jeżeli ten samochód ma mieć jakiekolwiek szanse na sprzedaż to MUSI być m1 pełnowartościowy samochód. Aixamów i ligierów jest pełno są tańsze i nawet spalinowe palą tyle co nic. A 16 latków w Pl nie jest aż tak duzo. Kto pamięta o Romecie który zrobił model 4e elektryczny l7e? Kosztował 25 tys miał zasięg 100 km i odszedł w zapomnienie. L7e nie ma poduszek absu ma 15 koni i nie osiaga 80 km h kto to kupi?