Drewex, producent mebli, pościeli i ubranek dla dzieci i niemowląt, planuje debiut na GPW w pierwszym kwartale tego roku. Z emisji chce pozyskać kilka milionów złotych. Pieniądze przeznaczy na zwiększenie oferty produktowej i poszerzenie kanałów dystrybucji.
- _ Spodziewamy się, że prospekt wkrótce zostanie zaakceptowany przez KNF. Oferta obejmuje wyłącznie nową emisję akcji. Planujemy pozyskanie kilku milionów złotych _ - powiedział Piotr Polak, prezes Dreweksu.
Drewex działa na rynku od 15 lat. Spółka produkuje meble, pościel i ubranka dla dzieci, a od 2007 roku również zabawki. Sprzedaż odbywa się poprzez hurtownie i specjalistyczne sklepy branżowe.
W 2007 roku zysk netto wyniósł, według szacunków spółki, 586 tys. zł, zysk operacyjny 998 tys. zł, a przychody 23,8 mln zł. W tym roku zysk netto ma wynieść 2,02 mln zł, zysk operacyjny 2,7 mln zł, a przychody 28,9 mln zł.
Ubiegłoroczne wyniki były niższe od tych z 2006 roku, kiedy to zysk netto wyniósł 2,16 mln zł, a operacyjny 2,5 mln zł.
- _ To efekt podjętych przez nas w zeszłym roku działań. Zdecydowaliśmy o ulokowaniu części produkcji w Chinach. Rozpoznaliśmy ten rynek, wybraliśmy dostawców. Pierwsze dostawy trafiły do nas w pierwszym półroczu 2007 roku. Do tego czasu musieliśmy utrzymać zwiększone zatrudnienie na wydziale szwalni, na wypadek gdyby Chiny nie spełniły naszych oczekiwań. W drugiej połowie roku zmniejszyliśmy zatrudnienie i przeprowadziliśmy restrukturyzację _ - powiedział Jacek Szczur, wiceprezes Dreweksu.
Około 60 proc. produkcji firmy trafia na rynek krajowy, pozostałe 40 proc. za granicę, głównie do Europy, choć odbiorcy są także w Kanadzie.
Drewex szacuje, że ma w krajowym rynku łóżeczek dziecięcych 40-proc. udział. Sprzedaż mebli stanowi ok. 60 proc. przychodów firmy.
- _ To naturalne, bo jako firma zaczynaliśmy właśnie od produkcji stolarskiej _ - powiedział Szczur.
Drewex zleca w Chinach ok. 25 proc. produkcji. Przedstawiciele firmy oceniają, że udział ten będzie prawdopodobnie rósł.
Spółka planuje wprowadzać na rynek nowe produkty. Zwiększa też wydajność produkcji i poszerza rynki zbytu. Wszystko to ma prowadzić do wzrostu rentowności.
Oferującym akcje spółki w publicznej ofercie jest DM BOŚ.