Eko Holding, sieć supermarketów i dystrybutor drogeryjny, przekłada w czasie ofertę publiczną i szacuje, że debiut na GPW może odbyć się na początku czwartego kwartału tego roku. Spółka chce złożyć prospekt w KNF na początku czerwca.
- _ Przewidujemy, że uda nam się ostatecznie przekształcić firmę w spółkę akcyjną na przełomie kwietnia i maja. Na początku czerwca chcemy przekazać prospekt do Komisji Nadzoru Finansowego i wstępnie zakładamy, że okres, w którym moglibyśmy zadebiutować to początek czwartego kwartału _ - powiedział prezes Eko Holding Krzysztof Gradecki.
Wcześniej spółka mówiła, że chce zadebiutować na GPW w drugim kwartale tego roku.
Spółka nie podała, jak będzie wartość emisji, jednak podtrzymuje plan wydania w ciągu najbliższych dwóch lat około 120 mln zł na inwestycje.
- _ Chcemy, by ponad połowa środków pochodziła z emisji akcji _ - powiedział Gradecki.
Dodał, że po podwyższeniu kapitału nowi akcjonariusze będą posiadać około 20 proc. udział w kapitale Eko Holding.
Eko Holding potrzebuje środków na akwizycje oraz na rozwój organiczny. Spółka planuje ujednolicić w grupie systemy operacyjne oraz IT, warunki współpracy z bankami, a także systemy księgowe i nadzoru nad należnościami.
Prezes poinformował, że spółka prowadzi rozmowy w sprawie kolejnych akwizycji.
- _ Prowadzimy wiele rozmów i myślę, że w ciągu kilku miesięcy pojawią się pierwsze efekty. Interesują nas dystrybutorzy w segmencie drogeryjnym _ - powiedział.
Celem spółki w segmencie dystrybucji artykułów drogeryjnych jest działalność w skali całego kraju.
Grupa Eko działa w segmencie detalicznym i dystrybucji chemii i kosmetyków. Handlem detalicznym zajmuje się Eko Holding. Obecnie sieć spółki liczy ponad 200 sklepów Eko.
Działalność dystrybucyjną artykułów drogeryjnych prowadzi spółka
Tarkon-Gradi. Dwa główne centra logistyczne znajdują się we Wrocławiu i w Poznaniu.
Od grudnia 2007 roku firma kupiła udziały w trzech spółkach detalicznych: Roma, Astra i Asort, z których każda posiada 10 sklepów. Firma Roma działa na terenie województw: lubuskiego, wielkopolskiego i dolnośląskiego, spółka Astra w województwie podkarpackim, a Asort w województwie małopolskim.
Spółka chce też rozwijać się poprzez franczyzę. W grudniu 2007 roku do grupy przyłączona została sieć franczyzowa Rabat-Detal, która posiada 305 placówek na terenie województw: śląskiego, małopolskiego, opolskiego, wielkopolskiego i dolnośląskiego.
W 2006 roku przychody Eko wyniosły 1,13 mld zł, a zysk netto 9,71 mln zł. W 2007 roku przychody zwiększyły się do ponad 1,2 mld zł, a zysk netto do 14 mln zł.
W 2008 roku spółka prognozuje osiągnięcie 1,4 mld zł przychodów oraz 20 mln zł zysku netto.