Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Fitch podniósł długoterminowy rating krajowy obligacji przych. GAiT do AA+(pol)

0
Podziel się:

Fitch Ratings podniósł długoterminowy rating krajowy dla programu obligacji przychodowych do kwoty 220 mln zł oraz wszystkich emisji dokonanych przez Gdańskie Autobusy i Tramwaje (GAiT) w ramach tego programu do AA+(pol) z AA(pol) i potwierdził międzynarodowy długoterminowy rating programu i jego emisji w walucie krajowej na poziomie BBB+, podała agencja. Fitch potwierdził również międzynarodowy długoterminowy rating (IDR) w walucie krajowej na poziomie BBB z perspektywą stabilną, a także długoterminowy rating krajowy GAiT na poziomie AA-(pol) i zmienił perspektywę z pozytywnej na stabilną.

Fitch podniósł długoterminowy rating krajowy obligacji przych. GAiT do AA+(pol)

"W opinii Fitch, między spółką i programem obligacji przychodowych a miastem Gdańsk (A-/stabilna) występuje związek kredytowy. Dzisiejsze akcje ratingowe dotyczące ratingów krajowych spółki i ratingów dla programu oraz emisji obligacji przychodowych dostosowują ich ratingi do ratingów miasta, zmienionych decyzją ratingową z dnia 8 września 2017r." - czytamy w komunikacie.

W oparciu o metodę "top-down", zgodnie z metodyką Fitch Ratings dla podmiotów należących do sektora publicznego, ratingi programu obligacji przychodowych są o jedną kategorię niższe niż ratingi miasta, natomiast IDR spółki jest niższy o dwie kategorie.

"Ocena ratingowa dla spółki jest o dwie kategorie niższa od oceny miasta, co odzwierciedla niższy poziom ochrony prawnej wierzycieli spółki w porównaniu do obligatariuszy obligacji przychodowych"- czytamy dalej.

Fitch podkreśla, że GAiT jest spółką o strategicznym znaczeniu dla miasta, ponieważ wykonuje zadania z zakresu transportu publicznego. Długoterminowe kontrakty między spółką a miastem na świadczenie przewozów komunikacją tramwajową i autobusową zapewniają silne i długotrwałe powiązania spółki z miastem. Agencja nie spodziewa się by znaczenie GAiT dla Gdańska zmniejszyło się.

"GAiT ma stałe potrzeby inwestycyjne, głównie związane z utrzymaniem i odnową taboru. Średnioterminowy plan inwestycyjny spółki przewiduje wydatki w wysokości około 350 mln zł. Wartość programu inwestycyjnego jest znaczna i porównywalna do programu inwestycyjnego zakończonego w 2012r., którego wartość wyniosła 392 mln zł, w tym dotyczyła aktywów finansowanych z przychodów z programu emisji obligacji przychodowych (tramwaje i zajezdnia tramwajowa). Miasto wspierało program inwestycyjny spółki dostarczając jej bezzwrotnych dotacji majątkowych, które stanowiły co najmniej 50% nakładów majątkowych spółki w latach 2009-2016. Zakładamy, że wsparcie finansowe ze strony miasta dla nowego programu inwestycyjnego będzie zbliżone" - napisano także w materiale.

Agencja spodziewa się, że w związku z finansowaniem nowych inwestycji w latach 2018-2020 dług GAiT wzrośnie i na koniec 2018 r. osiągnie najwyższy poziom 230 mln zł, a na koniec 2017 r. wyniesie około 150 mln zł. Wskaźnik zadłużenia netto do EBITDA wzrośnie z około 2x spodziewanych na koniec 2017r. do 4-5x w latach 2018-2019, uważa także Fitch.

Rating AA+ oznacza bardzo dużą zdolność emitenta do wywiązywania się z podjętych zobowiązań.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)