Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Frisco.pl otworzy centrum dystrybucyjne w 2018, rozważa wyjście na nowe regiony

0
Podziel się:
Frisco.pl otworzy centrum dystrybucyjne w 2018, rozważa wyjście na nowe regiony

Frisco.pl liczy na utrzymanie 50-proc. tempa wzrostu przychodów w tym roku, zaś w 2018 r. chce otworzyć drugie centrum dystrybucyjne pod Warszawą, poinformował ISBnews Partner, zarządzający funduszem MCI.TechVentures, w którego portfelu znajduje się - Frisco.pl - Tomasz Danis. Oprócz obecnie obsługiwanego regionu warszawskiego, Frisco.pl rozważa wyjście z ofertą na obszar śląsko-krakowski, a także integrację ze sklepami stacjonarnymi w kolejnych etapach.

"Dla nas jedynym rynkiem jest obecnie Warszawa, ale w 2018 roku będziemy testować inne obszary. To naturalne, że w nieodległej perspektywie będziemy bliżej analizowali m.in. obszar śląsko-krakowski, który z własnego centrum dystrybucji pozwoliłby na dostawy w kilka godzin. W kolejnych latach, poważnie będziemy podchodzić do integracji ze sklepami stacjonarnymi, nienależącymi do naszych bezpośrednich konkurentów. To w dalszym ciągu jest bardzo duży udział w rynku, a my możemy łatwo poszerzyć ich ofertę" - powiedział Danis w rozmowie z ISBnews.

Poinformował też, że Frisco.pl jest obecnie na etapie finalizacji nowego dużego centrum dystrybucyjnego w okolicy Warszawy.

"Jego uruchomienie zaplanowane jest na 2018 rok. W starym, powoli już dobijamy do sufitu, a nie mamy, niestety, możliwości rozbudowy. Nowe centrum pozwoli także na większą automatyzację, które przełoży się na lepszą obsługę klienta" - wskazał zarządzający MCI.

Podkreślił, że wspólnie z głównym partnerem we Frisco.pl - Eurocash, MCI stara się równoważyć szybki wzrost i dodatkowe dokonywane inwestycje.

"Staramy się zapewnić odpowiedni czas dostawy i ograniczać zwroty, które w tym momencie są niewielkie. Realnie zakładamy na ten rok wzrost sprzedaży o 50% i liczymy na wzrost liczby klientów o około 30-40% r/r" - powiedział Danis.

Frisco.pl ma pozostać projektem realizowanym jedynie w Polsce. "Tego typu model jest bardzo lokalny i wymaga odpowiedniej liczby klientów. W tym momencie nie planujemy szerokiej ekspansji. Naszym celem jest budowanie silnej pozycji w Polsce" - poinformował także.

Odnosząc się do prognoz rynkowych, Partner MCI stwierdził, że w ciągu kilku lat rynek e-grocery może osiągnąć poziom 10-15% handlu FMCG (wobec poniżej 1% obecnie). Według niego, poziom 2,5 mld zł w zakresie wartości całego rynku w 2020 r. to ambitny, ale realny cel.

Frisco.pl to firma z portfolio MCI Capital S.A, jednej z najdynamiczniej rozwijających się grup Private Equity w Europie Środkowo-Wschodniej. Obecnie grupa inwestuje w ponad 40 spółek. W Polsce są to m.in.: ABC Data, Answear.com, ATM, eCard/Dotpay, Morele.net czy NaviExpert. W Europie: Gett, iZettle, MarketInvoice, Windeln.de czy KupiVIP. MCI posiada 49,8% akcji Frisco.pl S.A., a Eurocash - 44,03%.

Renata Oljasz

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)