Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Marek Knitter
|

Gino Rossi kupuje damską odzież

0
Podziel się:

Spółka giełdowa Gino Rossi S.A. obejmie 100 proc. udziałów w firmie Simple Creative Products,a wartość transakcji wyniesie 32 mln złotych.

Spółka giełdowa Gino Rossi S.A. obejmie 100 proc. udziałów w firmie Simple Creative Products. Wartość transakcji wyniesie 32 mln złotych, poinformował zarząd spółki na wtorkowej konferencji.

,,Wczoraj została podpisana umowa inwestycyjna zakładająca objęcie 100 proc. udziałów w kapitale własnym spółki Simple. Jest to początek budowy grupy modowej Gino Rossi. W przyszłości będziemy chcieli do Grupy dołączyć także firmę zajmującą się odzieżą męską" - powiedział Maciej Federowicz, prezes Gino Rossi.

Simple Creative Products Sp. z o.o. jest dystrybutorem markowej odzieży damskiej, adresowanej do zamożnych kobiet w wieku powyżej 20 lat. Sieć sprzedaży obejmuje 34 punkty w atrakcyjnych lokalizacjach (12 salonów własnych, 16 franchisingowych, 6 wydzielonych stoisk w sieci Royal Collection).

,,Ostatnio otworzyliśmy dwa salony w Krakowie i we Wrocławiu. W ciągu najbliższego półrocza nastąpi otwarcie 6 kolejnych punktów sprzedaży" - powiedziała Lidia Kalita członek zarządu Simple.

Obie firmy zamierzają wspólnie rozwijać sprzedaż Gino Rossi i Simple nie tylko w Polsce ale również na rynkach zagranicznych, w szczególności na rynku niemieckim.

Transakcja przejęcia udziałów będzie obejmować część gotówkową w kwocie 23,5 mln zł oraz akcje Gino Rossi, przyznane dotychczasowym właścicielom spółki w ramach emisji aportowej o wartość 8,5 mln zł. Połowa tych akcji będzie objęta trzyletnim lock-upem.

Ostateczna liczba wyemitowanych akcji aportowych będzie ustalona w oparciu o średni dwumiesięczny kurs poprzedzający NWZA, podejmujące uchwałę o nowej emisji akcji. Zarząd Gino Rossi spodziewa się zamknięcia całej transakcji w listopadzie.

,,Część gotówkowa będzie pochodziła z naszych środków własnych oraz z kredytu inwestycyjnego. Nie została jeszcze ustalona proporcja, ale chcemy żeby było to mniej więcej po połowie. Jeżeli okaże się, że zaciągnięcie takiego kredytu może wpłynąć negatywnie na nasze wyniki to zwiększymy pule na korzyść środków własnych" - powiedział Money.pl, Paweł Kapłon, wiceprezes Gino Rossi.

Dodał, że środki przeznaczone na objęcie udziałów w Simple w żaden sposób nie wpłyną na spowolnienie planów rozwojowych samego Gino Rossi.

,,Należy jednocześnie zauważyć z korzyści wynikających z synergii. Obie firmy kupują materiały do produkcji we Włoszech. Nastąpi bardziej efektywne zarządzanie siecią salonów firmowych co przełoży się na obniżenie kosztów administracyjnych. Wspólnie będziemy negocjować nowe lokalizacje w centrach handlowych" - powiedział Kapłon.

W 2005 roku Simple zanotował 3 mln zł zysku netto przy przychodach na poziomie 21,3 mln zł. Po I półroczu br. przychody wyniosły 13,2 mln zł, a wynik netto wzrósł do 2,8 mln zł.

,,My będziemy konsolidować właściwie końcówkę roku. Spodziewamy się jednak, że wyniki Simple za drugie półrocze będą co najmniej tak dobre jak w pierwszych sześciu miesiącach tego roku" - powiedział dziennikarzom Kapłon.

Gino Rossi jest czołowym w Polsce dystrybutorem i producentem markowego obuwia. Spółka posiada największą w Polsce sieć sprzedaży obuwia z wyższej i średniej półki. Obejmuje ona obecnie 77 salonów firmowych w Polsce oraz 19 za granicą.

Prognozy wyników spółki na rok 2006, zakładają trzykrotny, w stosunku do ubiegłego roku, wzrost zysku netto - do 6,47 mln zł oraz 10,89 mln zł przy przychodach w wysokości 112,33 mln zł. Ewentualna zmiana tej prognozy będzie rozpatrywana przez zarząd po zamknięciu transakcji z Simple.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)