Słupski producent obuwia Gino Rossi planuje wejście na giełdę w II kwartale 2006 roku, a środki pozyskane z emisji akcji zamierza przeznaczyć na rozwój sieci sprzedaży w kraju i za granicą.
Gino Rossi planował zadebiutować na warszawskim parkiecie już w 2004 i 2005 roku. Spółka informowała wówczas, że chciałaby pozyskać z giełdy 25-50 mln zł.
Środki z przyszłorocznej emisji akcji Gino Rossi mają być przeznaczone na rozwój sieci sprzedaży salonów firmowych w kraju i za granicą.
Obecnie spółka posiada łącznie 83 salony firmowe.
W Polsce sieć sprzedaży obejmuje 69 salonów firmowych, z których 32 działa na zasadzie franczyzy.
Ponadto Gino Rossi ma sześć salonów na Litwie, trzy w Berlinie, trzy w Kaliningradzie oraz po jednym w Pradze i Toronto.
"Plan rozwoju firmy przewiduje wejście do wszystkich państw nadbałtyckich i dalszą ekspansję na terenie Europy Zachodniej i Rosji" - poinformował IDM.
Poza rozwojem sieci sprzedaży, za środki pozyskane z giełdy spółka zamierza także zwiększyć asortyment towarów o dodatki i odzież skórzaną.
Gino Rossi specjalizuje się w produkcji eleganckiego obuwia męskiego i damskiego ze średniej i wyższej półki.
Dwie trzecie produkcji powstaje w Polsce, reszta, głównie obuwie damskie, produkowane jest we Włoszech.
Pod marką Gino Rossi sprzedawana jest również galanteria skórzana (torebki rękawiczki, kurtki skórzane), pochodząca z importu oraz spółki zależnej z Elbląga, która specjalizuje się w produkcji torebek.
Przychody ze sprzedaży Gino Rossi SA w 2005 roku, bez spółek zależnych, przekroczą 80 mln zł.