Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Grupa Okocim prognozuje wzrost zysków w 2002 r.

0
Podziel się:

Grupa Carlsberg Okocim SA prognozuje osiągnięcie w 2002 roku 12 mln zł zysku operacyjnego, z 6,3 mln zł w pierwszym półroczu

- poinformował na poniedziałkowej konferencji prasowej Marcin Piróg.

'Zysk operacyjny na koniec roku wzrośnie do 12 mln zł, z ponad 6 mln zł w pierwszej połowie roku' - powiedział Piróg.

Prezes dodał, że w całym 2002 roku wynik netto nie będzie gorszy niż po pierwszej połowie roku.

'Po pierwszym półroczu zysk netto wyniósł 9,2 mln zł. Nie przewiduję, aby na koniec tego roku zysk netto spadł poniżej tej liczby' - powiedział.

W 2001 roku grupa miała 5,2 mln zł straty, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 463,4 mln zł.

Piróg powiedział, że możliwe jest wycofanie Okocimia z giełdy po wejściu Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku.

'Myślę, że temat wycofania spółki z giełdy wróci po wejściu naszego kraju do Unii. Długoterminowo dla inwestora, takiego jak Carlsberg, notowanie Okocimia może być kłopotliwe' - powiedział.

Dodał, że grupa nie planuje dalszych przejęć browarów ani nowych emisji akcji.

W kwietniu Carlsberg Okocim kupił od Bitburger Getrńnke Verwaltungsgesellschaft Browary Kasztelan i Bosman za 220 mln zł.

Połowa tej kwoty została zapłacona ze środków własnych oraz kredytu. Druga część środków pochodziła z nowej emisji akcji Okocimia przeznaczonej dla dotychczasowych akcjonariuszy spółki.

Carlsberg Okocim wyemitował 6,72 mln nowych akcji, po 16,34 zł za sztukę. Z emisji pozyskał 110 mln zł.

Po emisji akcji główny akcjonariusz spółki - duński Carlsberg Breweries A/S, ma 61,57 proc. jej akcji.

Piróg powiedział, że obecnie Okocim ma w ujęciu ilościowym 14 proc. udział w rynku i zajmuje trzecią pozycję. Do końca roku planowane jest zwiększenie udziału do 15 proc.

'Od przyszłego roku będziemy walczyć o wyższą pozycję na rynku' - powiedział.

Ponad 30 proc. udział w polskim rynku piwa ma grupa Żywiec i Kampania Piwowarska.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)