Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Hygienika podtrzymała plany zwiększenia zysku

0
Podziel się:

Produkująca artykuły higieny osobistej Hygienika podtrzymała plany zwiększenia zysku netto w 2005 roku z 0,7 mln zł w 2004 roku - poinformował dziennikarzy w czwartek Hubert Stępniewicz, prezes spółki.

"Pierwszy kwartał był gorszy niż w ubiegłym roku w związku z rezygnacją spółki z dostaw do sieci Biedronka. Dzięki podpisanym nowym kontraktom planujemy poprawę wyników, która będzie widoczna w drugiej połowie roku" - powiedział prezes.

Dodał, że na koniec 2005 roku Hygienika chce osiągnąć lepszy wynik netto niż rok wcześniej.

W pierwszym kwartale przychody ze sprzedaży Hygieniki spadły do 7 mln zł z 12 mln zł rok wcześniej. Strata netto zwiększyła się do 0,87 mln zł z 0,26 mln zł.

W połowie marca Hygienika zawarła kontrakt na dostawy pieluszek dziecięcych i wkładek higienicznych z ogólnopolską siecią sklepów dyskontowych. Przewidywana wartość dostaw realizowanych w roku 2005 wynosi 7,5 mln zł.

Spółka zawarła także kontrakt z Polską Grupa Farmaceutyczną umowę na dostawę podpasek higienicznych, które pod prywatną marką będą sprzedawane w aptekach.

"Jest to dla nas zupełnie nowy kanał dystrybucji, do tej pory nasze produkty były sprzedawane pod markami prywatnymi lub własnymi w sieciach handlowych" - powiedział Stępniewicz.

Obecnie 80 proc. sprzedaży spółki stanowią pieluchy, a 20 proc. artykuły higieny osobistej dla kobiet.

Hygienika dostarcza produkty zarówno pod własnymi markami (pieluszki Bambino i Bambi, podpaski i wkładki Linell), jak i pod markami prywatnymi największych sieci handlowych w Polsce (SCA Intermarche, Geant/Leader Price, Auchan, Kaufland).

Sprzedaż artykułów pod innymi markami niż własne stanowi 95 proc. przychodów Hygieniki.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)