Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Interia.pl wprowadza nową strategię rozwoju

0
Podziel się:

Spółka internetowa Interia.pl SA w tym miesiącu rozpocznie wprowadzanie nowej strategii rozwoju, która ma przynieść zwiększenie przychodów portalu oraz obniżenie kosztów jego funkcjonowania

- podał w środę prezes spółki.

'W tym miesiącu rozpoczynamy wprowadzanie nowej strategii, która ma polegać na określeniu nowych źródeł i silniejszym pozyskiwaniu z nich przychodów oraz uzyskiwaniu oszczędności związanych z restrukturyzacją zatrudnienia' - powiedział dziennikarzom Tomasz Jażdżyński, prezes Interia.pl.

Według niego wszystkie elementy strategii związane z pozyskiwaniem nowych źródeł przychodów oraz obniżaniem kosztów zostaną wprowadzone do końca tego roku.

Wśród nowych źródeł przychodów Jażdżyński wymienia wprowadzenie nowych, płatnych produktów (m.in. rozbudowane konta poczty elektronicznej), usług dla firm polegających na pomocy w budowaniu ich obecności i wizerunku w internecie oraz mocniejsze wejście na rynek usług dla korporacji w zakresie sprzedaży bądź dzierżawy gotowych technologii internetowych.

Oszczędności Interia.pl chce szuka m.in. w restrukturyzacji zatrudnienia.

'Plany, że zatrudnienie będzie wynosić 150-160 osób na koniec tego roku, są już nieaktualne. Obecnie w portalu pracuje około 130 pracowników etatowych i współpracowników i wszelkie zmiany zatrudnienia są związanie jedynie z naturalną fluktuacją' - poinformował Jażdżyński.

Według niego wprowadzany program jest związany z wyhamowaniem gospodarki oraz niespełnieniem się prognoz dotyczących rozwoju sektora internetowego.

'Według przedstawianych danych rynek internetowy rośnie, ale raczej z powodu zwiększonych barterów wykazywanych w bilansach, natomiast rynek gotówkowy niewiele urósł w porównaniu z zeszłym rokiem' - uważa prezes Interii.

Według niego Interia.pl osiągnie na koniec tego roku ponad 20-proc. udział w rynku reklamy internetowej, który w 2001 roku wraz z barterami jest szacowany na 60-70 mln zł.

Pytany o spodziewane wyniki finansowe spółki na koniec tego roku powiedział, że w dużym przybliżeniu będą one podwojeniem wyników osiągniętych w połowie roku.

'Pomnożenie przez dwa wyników z pierwszego półrocza da w dużym przybliżeniu wyniki na koniec tego roku' - powiedział Jażdżyński.

Po pierwszym półroczu spółka miała prawie 6,9 mln zł przychodów ze sprzedaży i 4,3 mln zł straty netto.

We wrześniu Interia.pl prowadziła około 1,1 mln kont pocztowych i odnotowywała 150 mln odsłon miesięcznie.

Interia.pl SA, prowadząca portal Interia.pl jest pierwszą spółką internetową notowaną na warszawskiej giełdzie. Jej głównymi akcjonariuszami są: ComArch SA posiadający 37,5 proc. akcji i 49 proc. głosów na WZA oraz Broker FM z 31,5 proc. akcji i 41 proc. głosów na WZA.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)