Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Konsorcjum PUT Intercor z umową na prace na linii Warszawa-Grodzisk za 285mln zł

0
Podziel się:
Konsorcjum PUT Intercor z umową na prace na linii Warszawa-Grodzisk za 285mln zł

PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) zawarły z konsorcjum w składzie Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor i Przedsiębiorstwo Robót Mostowych "Mosty Łódź" umowę na przebudowę linii kolejowej z Grodziska Mazowieckiego do Warszawy za 285 mln zł, podał zarządca infrastruktury kolejowej.

"Modernizacja linii z Grodziska Mazowieckiego do Warszawy to kolejna bardzo ważna inwestycja w aglomeracji warszawskiej. Dla pasażerów oznacza wygodniejsze i szybsze podróże do pracy i szkoły. Dodatkowo dostęp do kolei zapewni nowy przystanek w Parzniewie. Podobne projekty, ułatwiające mieszkańcom miast komunikację, Polskie Linie Kolejowe realizują także w Krakowie, a w najbliższych latach lepsze i krótsze podróże koleją zyska 16 ośrodków w kraju" - powiedział wiceminister infrastruktury i budownictwa Andrzej Bittel, cytowany w komunikacie.

Na linii zmodernizowanych będzie 6 stacji i przystanków. Powstanie nowy przystanek w Parzniewie - między Pruszkowem a Brwinowem. Na 22-kilometrowym odcinku dwutorowej trasy wymienione zostaną tory, 22 km sieci trakcyjnej i 15 rozjazdów. Przebudowanych zostanie 11 obiektów i wybudowane zostaną 3 nowe: tunel drogowy i tunele dla pieszych. Prędkość składów pasażerskich zostanie podwyższona z 80 km/h do 120 km/h, podano także.

"Skrócenie czasu modernizacji z 31 do 22 miesięcy zapewnione będzie dzięki intensywnym pracom na zamkniętej linii. Najwrażliwsze roboty zostaną wykonane prawie o 1,5 roku szybciej niż pierwotnie planowano" - czytamy także.

W maju zaczną się prace na przystankach - w przejściach podziemnych, wspólnych dla linii podmiejskiej i dalekobieżnej: Warszawa Włochy, Warszawa Ursus, Piastów, Milanówek, Brwinów. Wykonanie specjalnych konstrukcji zapewni przebudowę przejść i sprawny przejazd pociągów podmiejskich i dalekobieżnych. Prace nie będą wymagały wstrzymania ruchu podmiejskiego. Przed rozpoczęciem drugiego etapu - zamknięciem linii - zarządca infrastruktury wraz z przewoźnikami i samorządami przedstawi dokładny harmonogram zastępczej komunikacji autobusowej, podsumowano w komunikacie.

budownictwo
nieruchomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)