Lena Lighting zamierza w połowie tego roku wejść w segmenty oświetlenia ulicznego oraz dekoracyjnego. W ciągu kilku lat spółka planuje znaczący wzrost udziału sprzedaży eksportowej, tak aby rynek polski przynosił 20-30 proc. przychodów - poinformował Maciej Rychlewski, prezes Leny.
"W tym roku planujemy wprowadzenie na rynek nowej marki w segmencie opraw dekoracyjnych oraz rozpoczęcie sprzedaży opraw oświetlenia ulicznego. Nowa marka opraw dekoracyjnych powinna trafić do sprzedaży w czerwcu tego roku, a przychody ze sprzedaży tego produktu na 2007 rok szacujemy na 4-5 mln zł" - powiedział podczas poniedziałkowej konferencji prasowej Rychlewski.
"Natomiast od lipca do sprzedaży trafią oprawy oświetlenia ulicznego. Szacujemy, że przychody wyniosą z tego tytułu 1-2 mln zł w 2007 roku" - dodał.
Rychlewski uważa, że w kolejnych latach sprzedaż z tego tytułu powinna znacząco rosnąć, obecnie jednak spółka musi pracować nad wyrobieniem pozycji na nowych dla niej rynkach.
Obecnie przychody Leny Lighting po połowie stanowi sprzedaż w Polsce oraz eksport, firma planuje jednak aktywnie rozwijać się na rynkach zewnętrznych.
"Będziemy nastawiać się na rozwój rynku eksportowego, tak aby Polska stała się jednym z rynków, stanowiących 20-30 proc. przychodów, aby lokalne dekoniunktury nie odbiły się na spółce. Myślę, że zajmie to kilka lat" - powiedział Rychlewski.