Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

LPP liczy, że przychody z e-commerce przekroczą 9% całości w tym roku

6
Podziel się:

Warszawa, 04.09.2018 (ISBnews) - LPP podtrzymuje, że celem spółki jest osiągnięcie do 2021 r. 20% przychodów z e-commerce, a w tym roku oczekuje, że powinna ona przekroczyć 9%, poinformował wiceprezes Przemysław Lutkiewicz. Liczba krajów, w których działa e-commerce ma wzrosnąć z 17 w tym roku do 35 w 2019 r.

LPP liczy, że przychody z e-commerce przekroczą 9% całości w tym roku

W I poł. 2018 r. sprzedaż internetowa grupy wzrosła o 121,5% r/r do 309,4 mln zł, przy wzroście przychodów całej grupy o 18,3% r/r do 3 630,1 mln zł.

"W I poł. 2019 planujemy uruchomić e-sklep dla wszystkich krajów Unii Europejskiej" - czytamy w prezentacji wynikowej.

"Nie widzimy wpływu zakazu handlu na sprzedaż, gdyż z kwartału na kwartał nam urosła sprzedaż i cieszymy się, że nie widzimy tego spadku u nas. Nastąpiło przesunięcie ruchu na sobotę i resztę dni, a także na e-commerce" - powiedział Lutkiewicz podczas konferencji prasowej.

LPP podkreśliło w prezentacji, że w tygodniach z niehandlowymi niedzielami popyt przenosi się na inne dni tygodnia. "Dodatnie LFL w Polsce pokazują, iż LPP dobrze radzi sobie z zakazem handlu w wybrane niedziele. 80% salonów LFL zanotowało wyższą sprzedaż r/r w II kw. 2018" - wskazano.

Pełne wdrożenie systemu dotyczącego elektronicznych metek RFID ma nastąpić na początku przyszłego roku, zapowiedziała też spółka.

"Obecnie trwa pilotaż w kilku sklepach, stały koszt związany z tym systemem szacujemy na ok. 60 mln zł rocznie i jest to związane z rotacją metek pomiędzy sklepami a producentami" - wyjaśnił wiceprezes.

Wdrożenie RFID to oczekiwane zwiększenie sprzedaży o ok. 3%, podkreślono także w prezentacji.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(6)
marmar
6 lat temu
Otwarcie e-commerce we wszystkich krajach UE jest odważnym krokiem, zwłaszcza tam gdzie firma nie m swoich salonów. Sytuacja debiutu w Tel Awiwi czy Londynie pokazuje jednak, że LPP potrafi zrobić koło siebie odpowiednio dużo szumu i wzbudzić zainteresowanie. Na pewno później łatwiej będzie otwierać nowe salony. Jeśli pomysł wypali to będzie to kolejny duży krok polskiej firmy na drodze to globalnego sukcesu i tego im życzę.
Gerard
6 lat temu
Droga jaką przebyła spółka LPP od początków do jej obecnego stanu naprawdę mi imponuje.
Tec
6 lat temu
LPP stawia na innowacje, nie chodzi oczywiście o e-commerce bo to must have dla takich firm, ale o te metki, a podobno w planach są inteligentne przymierzalnie.
marcel
6 lat temu
W takie firmy właśnie warto inwestować, z pomysłem na siebie i przyszłością.
Alena
6 lat temu
W niedziele ludzie siedzą i kupują online, a w tygodniu odbierają ciuchy. Spółka bardzo dobrze wyszła z problemu zakazu handlu w niedzielę. I to bez inwestycji w showroomy.