Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

LPP likwiduje jedną ze swoich marek. Jest reakcja inwestorów

72
Podziel się:

Osiągane wyniki finansowe tej marki były znacząco poniżej przyjętego budżetu.

LPP likwiduje jedną ze swoich marek. Jest reakcja inwestorów
(LPP, materiały prasowe)

Właściciel sieci sklepów takich marek jak Reserved, House czy Mohito podjął decyzję o likwidacji jednej ze swoich marek. LPP rezygnuje z dalszego rozwijania marki Tallinder, która jest najmłodszą częścią portfolio firmy. Według najnowszych danych ze spółki, odchodzi również jeden z jej wiceprezesów.

"Marka Tallinder posiada 8 sklepów działających w Polsce. Osiągane wyniki finansowe tej marki były znacząco poniżej przyjętego budżetu. Obecny poziom sprzedaży okazał się być trzykrotnie niższy od początkowych planów i nawet po ich rewizji nie gwarantuje spółce LPP osiągnięcia rentowności marki w najbliższych kilku latach" - czytamy w raporcie spółki.

Firma szacuje, że straty marki Tallinder za cały 2016 rok sięgną 20 mln złotych, wobec pierwotnie przewidywanej straty na poziomie 1 miliona złotych. "Pracownicy zajmujący się produktem, marketingiem i handlem w marce Tallinder dostaną propozycję pozostania w firmie i wzmocnienia zespołów Reserved lub innych marek LPP. Natomiast sklepy marki Tallinder będą kontynuowały działalność do końca lutego 2017 - do zakończenia sprzedaży kolekcji jesień-zima 2016. Pracownicy sklepów Tallinder otrzymają propozycję dołączenia do zespołów sprzedażowych sklepów pozostałych marek LPP" - dodano w raporcie.

LPP podaje, że w tym roku wartość rezerwy potrzebnej do zamknięcia marki Tallinder wyniesie 26 mln złotych.

Pierwszy sklep marki spółka otworzyła na początku tego roku w Gdańsku.

Rezygnacja wiceprezesa

Spółka poinformowała również rezygnacji jednego z członków zarządu spółki. "W dniu 6 września 2016 roku Pan Hubert Komorowski złożył rezygnację z pełnienia funkcji Wiceprezesa Zarządu LPP SA ze skutkiem na dzień dzisiejszy" - czytamy w raporcie bieżącym LPP.

W informacji dodano, że rezygnacja jest podyktowana względami osobistymi, gdyż zamierza on rozpocząć własną działalność gospodarczą poza branżą odzieżową.

Podano również, że wiceprezes Hubert Komorowski pracował w LPP od 2000 roku, a od 2009 roku był członkiem zarządu. Nadzorował w LPP pracę marek House, Mohito i Sinsay. Ustępujący wiceprezes do końca roku pozostaje do dyspozycji spółki w funkcji doradczej. Pozwoli to na zamknięcie prowadzonych projektów i płynne przekazanie obowiązków prezesowi zarządu Markowi Piechockiemu, który przejmie nadzór nad markami Mohito, House i Sinsay. Rada Nadzorcza LPP SA nie planuje w najbliższym czasie powołania nowego członka zarządu.

Reakcja inwestorów

Po opublikowaniu tych informacji, notowania akcji LPP spadły do poziomu 4178 złotych. Szybko jednak ich cena zaczęła odbijać. Po 2,5 godzinie sesji, akcje odzieżowego giganta traciły 1,3 procent.

Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(72)
WYRÓŻNIONE
mich
9 lat temu
Pomysł dobry, w Polsce jest miejsce na tego typu marki, ale może za mało zareklamowane. Jakość pewnie zła nie była skoro mieli szyć tą markę głównie w Polsce, we Włoszech i Portugalii. Przydałyby się jakieś banery na mieście bo chyba nie widziałem żadnego
dff
9 lat temu
wszystkie te marki to szajs
izi
9 lat temu
W obecnych okolicznościach w jakich jest firma to bardzo mądre posunięcie, ciężko pewnie było zrezygnować z projektu nad którym się pracowało kilka lat, ale taki jest biznes. Muszą poczekać aż zyski wrócą na właściwy dla firmy pułap.
...
Następna strona