Master Pharm planuje przejęcie jednego lub kilku podmiotów w I połowie 2016 roku. Celem jest zwiększenie możliwości produkcji produktów leczniczych, a także poszerzenie portfolio marek suplementów i farmaceutyków, poinformował prezes spółki Jacek Franasik.
"Jeśli pozwolą na to środki z emisji, pierwsze akwizycje odbędą się w pierwszym półroczu przyszłego roku" - powiedział Franasik podczas konferencji prasowej.
Dodał, że w zależności od pozyskanych środków z emisji, nacisk będzie kładziony na własny rozwój, zaś akwizycje zostaną ograniczone.
Spółka podała w opublikowanym dziś prospekcie, że przeznaczy na akwizycje 8-30 mln zł ze środków, które chce pozyskać z oferty publicznej.
"Wśród celów akwizycyjnych rozważanych do sfinansowania kwotą 8 mln zł znajdują się: (i) podmioty posiadające wdrożony i certyfikowany system zapewnienia jakości GMP, gdzie akwizycja umożliwiłaby produkcję w ramach Grupy wyrobów leczniczych, przy czym w ramach powyższej kwoty zostanie sfinansowane nabycie jednego takiego podmiotu, (ii) inne zasoby produkcyjne (całość lub część przedsiębiorstwa), mogące wesprzeć moce produkcyjne Grupy w zakresie suplementów diety, (iii) marki suplementów diety i/lub wyrobów medycznych, przy czym emitent zaznacza, że cele te zostaną sfinansowane w stopniu, w jakim pozwolą na to dostępne na moment finalizacji negocjacji biznesowych zasoby kapitałowe Grupy (w tym środki z emisji)" - czytamy w prospekcie.
Nabycie dodatkowych mocy produkcyjnych w zakresie suplementów diety, podobnie jak liczba i jednostkowa cena nabywanych marek zależeć będą od kwoty, jaka pozostanie do wydania po nabyciu powyżej wskazanego podmiotu produkującego w standardzie GMP.
"Według zamiarów emitenta na datę prospektu, pozostałe kwoty przeznaczone na akwizycje (tj. w maksymalnej kwocie 22 mln zł) mają zostać przeznaczone na nabywanie marek i portfeli marek suplementów diety i/lub wyrobów medycznych. Na datę prospektu emitent nie ma dostatecznie sprecyzowanych planów odnośnie szczegółowych celów takich akwizycji, pozostając na etapie wstępnych poszukiwań i niewiążących rozmów z dysponentami poszczególnych aktywów" - napisano także w dokumencie.
Przedstawiciele spółki poinformowali podczas konferencji, że Master Pharm planuje w latach 2016-2018 istotny wzrost rozwoju udziału produkcji wewnątrz grupy, zwiększając moce produkcyjne do 88% swojego portfolio z obecnych 68%.
Produkty spółki są obecne na 14 rynkach, w tym spółka prowadzi bezpośredni biznes z Rosją. Są to głównie rynki Europy Środkowo-Wschodniej, Ukraina, Kazachstan; spółka właśnie pozyskuje klienta w Rumunii. W ostatnim czasie spółka rozpoczęła również sprzedaż w Wielkiej Brytanii.
Pierwotna oferta publiczna do 6,85 mln akcji (w tym maks. 1,85 mln akcji sprzedawanych przez dotychczasowych akcjonariuszy) Master Pharm rozpocznie się dziś od podania ceny maksymalnej. Spółka chce pozyskać z emisji akcji serii B kwotę 32,5-54,5 mln zł netto.
Obecnie działalność Master Pharm opiera się przede wszystkim na zarządzaniu realizacją produkcji kontraktowej suplementów diety, przy czym od marca 2015 r. została ona wsparta znacznym portfelem marek własnych - w ramach Avet Pharma.