Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Mastercard: 91% polskich internautów używa e- lub m-bankowości min. raz na mies.

0
Podziel się:
Mastercard: 91% polskich internautów używa e- lub m-bankowości min. raz na mies.

Aż 91% Polaków ankietowanych online dokonuje transakcji finansowych przez stronę internetową lub przez aplikację mobilną przynajmniej raz w miesiącu, wynika z europejskiego badania bankowości cyfrowej opublikowanego przez Mastercard. Klienci polskich banków znaleźli się w europejskiej czołówce, jeśli chodzi o popularność bankowości online i mobilnej.

Dostęp do konta przez internet stał się standardem w ofercie polskich banków, a kilka milionów Polaków korzysta już z usług bankowych za pośrednictwem smartfona. Najnowsze badanie Mastercard potwierdza, że Polacy są w europejskiej czołówce, jeśli chodzi o popularność cyfrowych rozwiązań w bankowości. Aż 91% ankietowanych dokonuje transakcji finansowych online lub przez aplikację mobilną przynajmniej raz w miesiącu, co jest najlepszym wynikiem w Europie (ex aequo z Holandią, przy średniej europejskiej 85%). Natomiast niemal co drugi respondent z Polski (45%) dokonuje takich transakcji przynajmniej raz w tygodniu (średnia europejska 38%). Ponadto, 88% spośród badanych Polaków deklaruje, że aktualnie jest klientem banku, który umożliwia korzystanie z bankowości online lub mobilnej, bądź już wcześniej korzystało z takich usług (wyższy odsetek tylko w Hiszpanii, Rosji i Szwecji; średnia europejska 85%), podano także.

"Banki działające na polskim rynku często jako pierwsze wprowadzają nowatorskie rozwiązania, służąc instytucjom zagranicznym jako wzór do naśladowania. Chętnie je w tym wspieramy, ponieważ wiemy, że konsumenci oczekują dziś prostych i bezpiecznych rozwiązań elektronicznych. Aplikacje mobilne, które funkcjonują dziś w Polsce, należą do najbardziej zaawansowanych w Europie. Coraz częściej integrują też funkcje zbliżeniowych płatności mobilnych i inne nowatorskie rozwiązania, takie jak biometryczne potwierdzanie tożsamości" - powiedział dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe Bartosz Ciołkowski, cytowany w komunikacie.

Klienci polskiej bankowości są zadowoleni, że mają do dyspozycji coraz więcej i coraz bardziej zaawansowanych cyfrowych usług finansowych. 68% z nich twierdzi, że chętnie korzysta z nowych, elektronicznych rozwiązań, które sprawiają, że "bankowanie" jest prostsze i bezpieczniejsze. Z drugiej strony, tylko 2% badanych z Polski uważa, że tradycyjna bankowość im wystarcza i nie oczekują żadnych usprawnień (średnia europejska 5%).

Wśród zalet cyfrowej bankowości Polacy najbardziej doceniają jej prostotę i łatwość użycia (63%), oszczędność czasu (59%), bezpieczeństwo (51%, najwyższy wskaźnik w Europie) oraz niskie opłaty (48%, również najwięcej w Europie). Z kolei zastanawiając się nad zmianami, które powinien wprowadzić ich bank, na pierwszym miejscu Polacy wymieniają możliwość łatwego korzystania z bankowości z dowolnego miejsca (37%), a następnie przejrzystość i możliwość kontrolowania swoich wydatków w czasie rzeczywistym (34%).

Coraz częściej Polacy wolą korzystać z usług finansowych z pomocą komputera lub smartfona niż odwiedzać bankowe oddziały. W badaniu Mastercard tylko 35% z nich zadeklarowało, że było z wizytą w banku w ciągu ostatniego miesiąca. Z kolei 70% odwiedziło swój bank w ciągu ostatniego roku. 91% ankietowanych z Polski uważa, że za 10 lat stacjonarne oddziały banków wciąż będą istniały, ale 68% jest zdania, że będzie ich coraz mniej.

Oprócz badania opinii klientów, Mastercard przygotował też europejską mapę instytucji finansowych, oferujących najbardziej innowacyjne usługi cyfrowe. Firma uwzględniła w tym zestawieniu 5 instytucji z Polski, których rozwiązania mobilne szczególnie się wyróżniają: ING Bank Śląski, mBank, Bank Millennium, Bank Pekao oraz PKO Bank Polski.

Badanie zostało przeprowadzone przez Innofact AG na zlecenie Mastercard w maju 2017 r. Próba obejmowała 11 915 respondentów z jedenastu krajów Europy, w tym z Polski (1082) oraz z Francji (1088), Hiszpanii (1081), Holandii (1083), Niemiec (1081), Rosji (1080), Szwajcarii (1088), Szwecji (1082), Węgier (1076), Wielkiej Brytanii (1090) i Włoch (1084). Badanie zostało przeprowadzone metodą ankiety online wśród internautów powyżej 18 r.ż. Rekrutacja respondentów odbyła się za pośrednictwem portalu entscheiderclub.de i portali partnerskich z innych krajów.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)