MediaTel prowadzi rozmowy o kolejnych akwizycjach w branży i chce m.in przejąć sieć punktów sprzedaży oraz ukraińskiego operatora telekomunikacyjnego.
W sfinansowaniu tych planów może pomóc fundusz private equity.
_ Prowadzimy kilka rozmów o przejęciach. W przypadku rynku ukraińskiego mamy zdefiniowany jeden podmiot. Prowadzimy negocjacje o przejęciu operatora telekomunikacyjnego, który posiada własną infrastrukturę, klientów i usługi zbliżone do naszych, ale przychody mniejsze _ - powiedział dziennikarzom Marcin Kubit, prezes MediaTela.
Dodał, że jeśli rozmowy zakończą się sukcesem to przeprowadzenie transakcji może nastąpić do końca 2008 roku.
Prezes poinformował również, że spółka rozważa przejęcie sieci dystrybucji, ale nie podał więcej szczegółów.
W sfinansowaniu tych planów może pomóc fundusz private equity.
_ Bierzemy pod uwagę współpracę z funduszem private equity. Dwa duże fundusze są zainteresowane współpracą z nami _ - powiedział Kubit.
_ Nie wykluczamy nowej emisji dla funduszu. Rasting, nasz główny akcjonariusz, jest zainteresowany, aby spółka się dalej rozwijała. Strategia zakłada rozwój przez akwizycje. Nie sądzę, aby był problem z wpuszczeniem nowych akcjonariuszy do spółki _ - dodał.
MediaTel przejął w lutym firmę eTel, a w marcu wybrane składniki przedsiębiorstwa Premium Internet. Pod koniec pierwszej połowy roku sfinalizowane zostało także przejęcie Elterix Holding.
W drugim kwartale przychody spółki wzrosły o 265 proc. do 35,4 mln zł, EBITDA wyniosła 3,58 mln zł wobec 0,5 mln zł straty rok wcześniej, a zysk netto wyniósł 2,06 mln zł wobec 0,7 mln zł straty przed rokiem.
W pierwszym półroczu przychody grupy MeidaTela zwiększyły się do 62,1 mln zł z 22,1 rok wcześniej, a zysk netto wyniósł z 2,07 mln zł z 1,04 mln zł straty przed rokiem.
Grupa MediaTel przewiduje w 2008 roku wzrost przychodów do 175 mln zł z 53 mln zł w roku poprzednim oraz osiągnięcie 17,1 mln zł EBITDA.
Pod koniec czerwca MediaTel rozpoczął świadczenie usług telefonii mobilnej jako MVNO. Oferta _ Telepin mobi _ jest skierowana głównie do grup etnicznych i obcokrajowców m.in. do Ukraińców i Wietnamczyków mieszkających w Polsce.
Do tej pory spółka sprzedała 2.360 kart.
_ W pierwszej połowie sierpnia chcemy zwiększyć liczbę krajów do których koszt połączenia jest w cenie promocyjnej, aby skierować naszą ofertę do osób, które często dzwonią za granicę _ - powiedział prezes.
Podtrzymał wcześniejsze zapowiedzi, że spółka liczy na 20 tys. klientów oferty _ Telepin mobi _ do końca 2008 roku.