Miesięczne zużycie transferu danych na użytkownika w sieci Midasa rośnie o kilkanaście procent w ujęciu rocznym. Nominalny wzrost zużycia jest zgodny z oczekiwaniami spółki - poinformowali przedstawiciele Midasa._ _
_ - Na istniejącej bazie poza wzrostem zużycia rośnie zużycie na abonenta, co wynika ze wzrostu udziału LTE, rok do roku zużycie na klienta rośnie o kilkanaście procent _ - powiedział prezes, Krzysztof Adaszewski.
Miesięczne zużycie danych w sieci grupy Midas w marcu przekroczyło 2,1 mln GB. W styczniu i lutym oscylowało ono w okolicach 2 mln GB. W marcu 2012 roku miesięczne zużycie wynosiło ok. 400 tys. GB. Przedstawiciele spółki podali, że dynamika zużycia jest zgodna z wcześniejszymi założeniami.
Na koniec I kwartału Grupa Midas dysponowała 2.600 stacjami bazowymi. W pierwszym kwartale Midas powiększył sieć o ok. 400 stacji. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami do połowy 2014 roku grupa chce mieć 2,6 tys. stacji.
Midas podał w środę wyniki za pierwszy kwartał. Przychody spółki wzrosły o 51 procent. w ujęciu rocznym do 42,9 mln zł. Koszty rodzajowe spółki wyniosły 90,2 mln zł. Wynikały one z rozbudowy stacji bazowych oraz kosztów utrzymania powiększanej sieci. Grupa odnotowała w pierwszym kwartale 43,9 mln zł straty netto.
Midas będzie w kolejnych kwartałach kontynuował optymalizację struktury grupy._ - Zoptymalizowaliśmy strukturę spółek cypryjskich, w drugiej części będą łączone spółki operacyjne, a później ten twór będzie łączony z samym Midasem _ - powiedział Adaszewski.
Dodał, że na ewentualne połączenie Midasa z Polkomtelem należy jeszcze poczekać_ . - Trzeba by jeszcze trochę poczekać, żeby można było myśleć o ewentualnym połączeniu Midasa z Polkomtelem, głównie ze względu na duże zadłużenie tego drugiego. Byłaby to jednak decyzja akcjonariuszy _ - powiedział wiceprezes Maciej Kotlicki.
Przedstawiciele Midasa poinformowali, że liczba użytkowników darmowego internetu Aero2 rośnie dynamicznie, ale liniowo. Liczba aktywnych kart przekracza 50 procent całości. Spółka nie podaje liczby kart Aero2.