Monnari Trade planuje otworzyć w 2008 roku 80 sklepów. Spółka spodziewa się dynamiki wzrostu przychodów w przyszłym roku na poziomie 40 proc.
"W przyszłym roku planujemy otworzyć łącznie 80 sklepów czterech naszych marek" - poinformował Marek Banasiak, prezes Monnari.
Do końca tego roku sieć Monnari będzie się składać ze 184 salonów z odzieżą damską (132 salony z marką Monnari, 24 salony marki Molton oraz 25 salonów marki Pabia) oraz 3 salonów z obuwiem marki Tamaris.
W 2006 roku spółka posiadała 90 salonów.
Wcześniej spółka zapowiadała, że w latach 2007-2008 chce otworzyć łącznie 70 salonów.
Środki na kolejne otwarcia będą pochodzić z nowej emisji akcji, którą spółka chce przeprowadzić w przyszłym roku.
"Wartość nowej emisji będzie powyżej 50 mln zł" - powiedział prezes.
We wtorek Monnari Trade podwyższyło prognozy na 2007 rok. Spółka planuje osiągnąć w tym roku 15,7 mln zł zysku netto wobec 13 mln zł planowanych wcześniej.
Zgodnie z nową prognozą przychody w 2007 roku wynieść mają 140 mln zł, a nie 130 mln zł, jak planowano wcześniej.
Zysk EBIT w 2007 roku wynieść ma 18,3 mln zł (wcześniej prognozowano 16,1 mln zł), natomiast zysk EBITDA 21 mln zł, podczas gdy wcześniejsza prognoza mówiła o 18,7 mln zł.
Na koniec 2006 roku Monnari miało 11,1 mln zł zysku netto przy 91,7 mln zł przychodów.
Zdaniem prezesa Banasiaka w przyszłym roku wysoka dynamika wzrostu przychodów będzie utrzymana i może wynieść ok. 40 proc.