Spółka Multimedia Polska, która rozpoczęła działalność w Warszawie kupując operatora Margo-Sat i rurociąg, planuje w pierwszym etapie objąć zasięgiem ok. 10 proc. wszystkich warszawskich mieszkań.
Łączna wartość inwestycji w tym etapie szacowana jest na 70-100 mln zł. Spółka podała, że kupiła również 15 km rurociągu umożliwiającego połączenie Warszawy z własną ogólnopolską siecią szkieletową.
"Naszym zdaniem Margo-Sat to bardzo dobra inwestycja. Sieci przejętej spółki nie wymagają wysokich nakładów kapitałowych ponieważ są nowoczesne. Stosunkowo łatwo zintegrujemy te sieci z naszym szkieletem i niebawem zaoferujemy abonentom Margo-Sat telefonię VoIP, a także telewizję cyfrową i video na żądanie" - powiedział cytowany w komunikacie Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska.
"Rozmawiamy też z kolejnymi warszawskimi sieciami/operatorami, które mogą zostać przejęte przez naszą firmą" - dodał.
Multimedia Polska kupiły operatora telewizji kablowej i internetu, spółkę Margo-Sat, która koncentruje swoją działalność na warszawskiej Białołęce. W zasięgu przejętych przez Multimedia sieci znajduje się około 2,4 tys. gospodarstw domowych. Klienci Margo-Sat korzystali łącznie z niemal 1 tys. usług (telewizja kablowa i internet). Firma do części z nich dostarczała usługę pakietową łączącą telewizję i szerokopasmowy dostęp do internetu.
Spółka nie podała wartości transakcji, a napisała jedynie, że nie odbiega ona znacząco od podobnych zrealizowanych przez Multimedia Polska.Jest to element większego projektu, który zakłada w pierwszym etapie objęcie zasięgiem sieci Multimedia Polska około 10 proc. wszystkich warszawskich mieszkań. Oznacza, to że w ich zasięgu znajdzie się około 100 tys. gospodarstw domowych. Aby zrealizować ten cel Multimedia Polska planuje zainwestować 70-100 mln zł.
"Rozmawiamy ze spółdzielniami mieszkaniowymi, a także warszawskimi deweloperami. Sądzę, że już niedługo pozytywnie zakończymy część negocjacji i poinformujemy o efektach" -powiedział Rogowski.
Multimedia Polska jest też już obecna w podwarszawskim Pruszkowie. Spółka współpracuje z deweloperami na terenie Pruszkowa i rozpoczęła sprzedaż usług na pierwszym obszarze 150 nowo wybudowanych lokali Osiedla Parzniew.
Spółka połączyła sieć w Pruszkowie z własną ogólnopolską siecią szkieletową i projektuje budowę sieci dostępowej na terenie całego miasta. "Nasza strategia zakłada inwestycje w całej aglomeracji warszawskiej" - powiedział Rogowski.