Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Multimedia liczy na dużą popularność TV cyfrowej

0
Podziel się:

Multimedia Polska, która w tym tygodniu uruchomi usługę wideo na żądanie (Video on Demand - VoD) liczy, że do końca 2007 roku liczba klientów telewizji cyfrowej wzrośnie do 30.000 z obecnych ok. 10.0000.

Multimedia liczy na dużą popularność TV cyfrowej
(spółka)

*Multimedia Polska, która w tym tygodniu uruchomi usługę wideo na żądanie (Video on Demand - VoD) liczy, że do końca 2007 roku liczba klientów telewizji cyfrowej wzrośnie do 30.000 z obecnych ok. 10.0000. *

"Mamy ponad 10.000 klientów telewizji cyfrowej, a tempo wynosi 5.000 miesięcznie i wzrasta. Myślimy, że w miesiącach: październik, listopad i grudzień tempo będzie jeszcze wzrastało" - mówi prezes spółki Andrzej Rogowski (na zdjęciu).

"Liczymy na to, że między 4 a 7 proc. klientów naszej całej bazy zaakceptuje usługę telewizji cyfrowej jeszcze w tym roku, a w 2008 roku to będzie dziesiątki procent naszej całej bazy (...) Źle bym się czuł gdybyśmy nie mieli 30.000 klientów w tym roku" - dodał.

Rogowski powiedział też, że usługa VoD będzie jednym z głównych czynników dalszego wzrostu przychodów grupy.

"VoD to dodatkowy generator przychodów (...) tym roku nie będzie z tego bardzo znaczących przychodów, ale to będzie bardzo ważna wielomilionowa pozycja w przychodach w roku przyszłym" - powiedział Rogowski.

Multimedia uruchamia usługę wideo na żądanie początkowo dla abonentów sześciu miast: Gdyni, Kalisza, Lublina, Łodzi, Olsztyna i Torunia, a do końca 2007 roku chce objąć zasięgiem telewizji cyfrowej i usługi VoD 450.000 gospodarstw domowych.
_ Rogowski powiedział też, że w 2007 roku Multimedia wyda na wdrożenie telewizji cyfrowej 30 mln zł i kolejne 40 mln zł w 2008 roku. _Początkowo w ofercie VoD znajdzie się ok. 600 filmów. Podpisane zostały już trzy umowy z dystrybutorami filmów. SPI International udostępnił Multimedia Polska 500 filmów, a dwaj pozostali dystrybutorzy Private i S.C. IKO po kilkadziesiąt pozycji.

Rogowski powiedział też, że uruchomienie VoD - pierwszej usługi dodanej - jest tylko jednym z elementów projektu cyfrowej telewizji kablowej. Wkrótce w ofercie operatora pojawi się Telewizja interaktywna, a w ciągu kilku miesięcy usługi Time-shift TV (przeglądanie zarejestrowanych programów telewizyjnych nadawanych w ciągu ostatniego tygodnia), czy T-commerce (możliwość realizowania zakupów za pośrednictwem telewizji).

Spółka jest też w końcowej fazie negocjacji na uruchomienie usług
telefonii komórkowej jako operator wirtualny (MVNO). "Jesteśmy w ostatniej fazie negocjacji. Mam nadzieję, że jest taka szansa (na podpisanie umowy z jednym z operatorów), ale komercyjne uruchomienie nastąpi w 2008 roku" - powiedział Rogowski.

Spółka Multimedia Polska to czołowy dostawca usługi Triple Play łączącej w jednym pakiecie: telewizję, szerokopasmowy dostęp do internetu oraz telefonię stacjonarną.

Na koniec I półrocza 2007 r. klienci Multimedia Polska korzystali łącznie z 874 tys. usług (RGU). Strategia spółki zakłada dalszy rozwój usług pakietowych zawierających jednocześnie telefon, szerokopasmowy dostęp do Internetu, telewizję kablową i cyfrową. Na koniec I półrocza 2007 r. spółka dostarczała usługę pakietową zawierającą co najmniej dwie z w/w usług około 180 tys. klientów, z czego ok. 39 tys. wybrało pełen pakiet Triple Play, który
zawiera wszystkie trzy w/w usługi.

Multimedia Polska osiągnęła w I półroczu 2007 r. ponad 200 mln zł przychodów. Skorygowany zysk EBITDA (skorygowany o jednorazowe
zdarzenia zysk operacyjny powiększony o amortyzację) wyniósł 101 mln zł, a zysk netto 28,8 mln zł.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)