Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Multimedia na GPW

0
Podziel się:

Oferta spółki Multimedia Polska potrwa od 20 października do 6 listopada.

Budowa księgi popytu na akcje spółki Multimedia Polska potrwa od 20 października do 2 listopada, a zapisy w transzy inwestorów instytucjonalnych od 3 do 6 listopada - poinformowała spółka.

Multimedia Polska chcą wyemitować maksymalnie 44,1 mln nowych akcji. Wartość oferty nowych akcji ma wynieść ok. 300 mln zł. Dodatkowo swoje akcje sprzedawać mają dotychczasowi akcjonariusze spółki, ABN Amro (chce sprzedać wszystkie swoje akcje), Tri Media Holdings oraz trzy osoby fizyczne, w tym prezes Andrzej Rogowski.

Spółka nie podała dokładnej liczby akcji, które znajdą się w ofercie, a zostanie ona podana do wiadomości prawdopodobnie 2 listopada. Akcje będą oferowane inwestorom w transzach - krajowej detalicznej, międzynarodowej instytucjonalnej oraz krajowej instytucjonalnej.

"Oferta ma charakter międzynarodowy, a ostateczna ilość akcji zostanie ustalona prawdopodobnie 2 listopada" - powiedział prezes Andrzej Rogowski.

"ABN Amro przy dobrym efekcie oferty prawdopodobnie wyjdzie z akcjonariatu i sprzeda cały pakiet, a pozostali akcjonariusze pozostaną przy większościowym pakiecie" - dodał.

Zapisy w transzy inwestorów detalicznych, do których trafi ok. 15 proc. całości oferty, przyjmowane będą od 27 października do 2 listopada, do godziny 15.00.

Zapisy wśród inwestorów detalicznych będą przyjmowane po cenie maksymalnej, która zostanie ogłoszona przed rozpoczęciem zapisów. Inwestorzy indywidualni będą mogli kupować wyłącznie akcje nowej emisji, inwestorzy instytucjonalni zarówno krajowi, jak i zagraniczni, mogą składać zapisy na akcje nowej emisji i na akcje istniejące.

Oferującym akcje spółki Multimedia Polska jest CA IB Securities. Współpracuje on przy tej ofercie z UBS, CDM Pekao oraz BM BPH.

Środki z emisji Multimedia Polska chcą przeznaczyć na inwestycje związane z wprowadzeniem telewizji cyfrowej w sieciach telewizji kablowej oraz wyposażenie klientów w cyfrowe dekodery konieczne do odbioru telewizji cyfrowej (koszt 60-70 mln zł) i na spłatę zadłużenia 100 mln zł.

Pozostałe pieniądze przeznaczone zostaną na inwestycje związane z konsolidacją rynku operatorów kablowych. W piątek Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny spółki Multimedia Polska.

Na koniec I półrocza 2006 roku przychody ze sprzedaży grupy Multimedia wyniosły 187 mln zł, EBITDA 89 mln zł, a zysk netto 25,6 mln zł. ARPU w telewizji kablowej wynosiło ok. 30 zł, w internecie ponad 50 zł, a w telefonii blisko 60 zł. Na koniec pierwszego półrocza 2006 roku 46 proc. przychodów grupy pochodziło z telewizji kablowej, 33 proc. z telefonii stacjonarnej, a z internetu 19 proc.

ZOBACZ TAKŻE:
Multimedia podtrzymują plan wejścia na GPWW 2005 roku przychody grupy Multimedia, która zatrudnia 850 osób, wyniosły 356 mln zł, a EBITDA 157 mln zł. Prezes Rogowski podkreślił, że przychody spółki rosły w ciągu ostatnich lat po ok. 30 proc. rocznie, a według analityków wzrost organiczny w przyszłych latach jest możliwy na poziomie 25 proc. Prezes nie chciał jednak podać prognoz finansowych samej spółki.

"Myślę, że modernizacja sieci i przyjęte technologie dobrze wróżą na dalsze osiąganie dobrych wyników" - powiedział jedynie. Kapitał akcyjny spółki dzieli się obecnie na ok. 131 mln akcji, a głównym akcjonariuszem jest Emerging Ventures Limited, który pośrednio poprzez Tri Media Holdings, kontroluje 91 proc. akcji. Ok. 6,2 proc. należy do ABN Amro Ventures.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)