Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Multimedia Polska planuje wykup własnych akcji

0
Podziel się:

Spółka Multimedia Polska planuje wykup akcji własnych w celu umorzenia o wartości do 120 mln zł. Rozpoczęcie "buy-backu" nastąpi po uzyskaniu zgody ZWZ zaplanowanego na 11 grudnia.

Multimedia Polska planuje wykup własnych akcji
(spółka)

Spółka Multimedia Polska planuje wykup akcji własnych w celu umorzenia o wartości do 120 mln zł. Rozpoczęcie "buy-backu" nastąpi po uzyskaniu zgody ZWZ zaplanowanego na 11 grudnia.

Jeszcze w tym roku spółka podpisze też kluczowe umów przejęć, które umożliwią jej wejście na rynek warszawski. W I etapie kwota inwestycji sięgnie ok. 35 mln zł.

"Chcąc jak najlepiej wykorzystać środki, które są w firmie, zarząd zarekomendował radzie nadzorczej wykup własnych akcji w celu umorzenia. Kurs akcji spółki nie odzwierciedla bowiem jej wartości i perspektyw wzrostu. Na wykup akcji zostanie przeznaczone do 120 mln zł" - powiedział prezes Andrzej Rogowski (na zdjęciu).

"Jeśli ZWZ akcjonariuszy wyrazi zgodę, w drugiej połowie grudnia będziemy mogli rozpocząć skup, a jest to operacja obliczona głównie na I i II kw. 2008 roku" - dodał.

Jak powiedział wiceprezes Arkadiusz Dorynek, spółka ma ok. 1 mld zł wolnych środków, a jej dług netto wynosi obecnie 1x EBITDA.

_ Prezes poinformował, że w pionie inwestycyjnym spółki został powołany zespół do stworzenia regionu na Warszawę poprzez akwizycje oraz rozwój własny. Spółka na już podpisaną umowę na 16 km szkieletu komunikacyjnego. _ "Traktujemy ten region priorytetowo i chcemy objąć całą Warszawę. Mam nadzieję, że do końca tego roku podpiszemy kluczowe umowy przejęcia, które pozwolą nam wejść na ten rynek. Finalizacji transakcji można spodziewać się w każdej chwili" - powiedział prezes.

Zapytany, czy Multimedia rozmawia w tej sprawie z giełdową półką Spray, odpowiedział twierdząco.

W początkowym etapie Multimedia będzie mieć 50 tys. podłączeń gospodarstw domowych do sieci. Jak powiedział prezes, koszt inwestycji jednorazowego podłączenia to 700 zł.

Dorynek poinformował, że po uporządkowaniu kosztów spółka koncentruje się obecnie na zwiększaniu przychodów. W III kw. wyniosły one 105,2 mln zł, co oznacza wzrost o 11% r/r. Po trzech kwartałach wzrosły o 9% do 307,6 mln zł.

Dzięki redukcji kosztów, zysk EBITDA wyniósł 53 mln zł w III kw. wobec 46,1 mln zł rok wcześniej. W ciągu 9 miesięcy zysk ten wzrósł do 153,6 mln zł tj. o 14% w ujęciu rocznym.

_ W III kw. spółka wypracowała 15,5 mln zł zysku netto wobec 9,8 mln zł rok wcześniej, a po trzech kwartałach zysk sięgnął 43,4 mln zł wobec 35,4 mln zł rok wcześniej. _ Jak wyjaśnił Dorynek, zysk netto za III kw. oraz 9 miesięcy 2006 r. został pomniejszony o jednorazową transakcję ugody z kontrahentem, w wyniku której spółka otrzymała 12,6 mln zł odszkodowania. Wpływ tej transakcji na zysk netto wyniósł wówczas 10 mln zł.

Multimedia w III kw. sprzedała 45 tys. usług, a ich łączna liczba sięgnęła 918,5 tys. na koniec września. Baza abonentów liczy 626 tys. gospodarstw.
Na koniec września spółka miała 190 tys. internautów (wzrost o 50% r/r.), 9 tys. abonentów telewizji cyfrowej oraz 54,6 tys. abonentów telefonii VoIP.

Spółka podała, że w III kw. Multimedia zainwestowały 60,2 mln zł, z czego 24,7 mln zł przeznaczyły na inwestycje związane z budową i modernizacją sieci. Od początku roku spółka zainwestowała 102,6 mln zł, wyłączając wydatki na akwizycje sieci innych operatorów. Wraz z przejęciami, łączna kwota inwestycji wyniosła 188,3 mln zł.

giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)