*Spółka telekomunikacyjna Netia kupiła Przedsiębiorstwo Informatyczne Punkt z Opola za 5,13 mln zł. *
- _ Punkt obsługuje obecnie 4 367 klientów, a posiadane przez tę spółkę zasoby sieciowe umożliwiają łącznie obsługę 14 000 gospodarstw domowych w zakresie usług szerokopasmowego dostępu do Internetu. Punkt wykorzystuje technologię FastEthernet, co w praktyce oznacza łącze umożliwiające każdemu klientowi korzystanie z przepustowości do 100 Mb/s _ - czytamy w komunikacie.
Po przejęciu PI Punkt Netia ma ponad 240 tys. klientów szerokopasmowego dostępu do Internetu. Przyjęta przez nią na początku zeszłego roku 3-letnia strategia zakładała osiągnięcie 1 mln abonentów internetu.
Narastająco w I-III kw. 2007 roku Netia miała 169,58 mln zł straty wobec 5,96 mln zł straty rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 615,53 mln zł wobec 652,34 mln zł. Spółka poda wyniki za IV kw. 28 lutego w czwartek.