*Netmedia po przejęciu spółki Marco Polo Travel, prowadzi rozmowy o akwizycjach z kilkoma kolejnymi firmami. Z kolei podwyższone prognozy finansowe na 2008 r. spółka postrzega jako konserwatywne. *
- _ Poszukiwanie nowych akwizycji jest u nas procesem ciągłym. Obecnie prowadzimy rozmowy z kilkoma firmami, w dwóch przypadkach jest to proces średniozaawansowany, a w pozostałych są to wstępne rozmowy _ - powiedział prezes Netmedii Andrzej Wierzba.
- _ Podmioty, które chcielibyśmy jeszcze dołączyć do grupy, wzmocniłyby nas w turystyce, jak również myślimy o spółkach e- commercowych, działających na innych rynkach europejskich _ - dodał.
Netmedia w poniedziałek rano poinformowała o przejęciu za ok. 5,5 mln zł 100 proc. udziałów w spółce Marco Polo Travel. Firma kupi 83,33 proc. udziałów za 4,57 mln zł od Marcina Kłopocińskiego, a pozostałe 16,67 proc. udziałów spółka odkupi od Private Investors Sp. z o. o. za łączną kwotę 913.000 zł. Inwestycja ma być sfinansowana ze środków własnych spółki.
Marco Polo Travel to biuro podróży zajmujące się luksusowymi wyjazdami egzotycznymi. Specjalizuje się w rejsach na statkach wycieczkowych, ale również rozwija dział wyjazdów motywacyjnych dla firm, pośredniczy w wynajmowaniu nieruchomości i luksusowych willi, organizacji wyjazdów pobytowych na Karaibach, a także pośredniczy w czarterach jachtów.
- _ Szacuje się, że obecnie liczba osób korzystająca z rejsów wycieczkowych to około 14,4 mln na całym świecie i ciągle rośnie. Obecnie europejskie stocznie budownictwa okrętowego przygotowują 36 statków, które mają być oddane w ciągu najbliższych czterech lat i zakładamy, że również w Polsce ta forma spędzania wolnego czasu będzie miała z roku na rok coraz liczniejsze grono zwolenników _ - powiedział Jarosław Kruszka, cruising project director w Netmedia.
Marco Polo Travel miał w 2007 r, 9,23 mln zł przychodów, a rok wcześniej 6,32 mln zł. Plany na 2008 r. zakładają uzyskanie 14,24 mln zł zysku netto i kilkuset tys. zł zysku netto.
W zawiązku z przejęciem Marco Polo Travel i szybszym od przewidywanego tempem rozwoju podstawowej działalności Netmedia podwyższyła prognozę zysku netto grupy na 2008 r. do 4,71 mln zł z 3,61 mln zł i przychodów do 85 mln zł z 67,2 mln zł. Prognoza skonsolidowanego zysku brutto została podniesiona do 5,82 mln zł z 4,46 mln zł, a EBITDA do 6,6 mln zł z 5,12 mln zł.
- _ Zawsze staramy się, aby nasze prognozy były konserwatywne. Wolimy zaskakiwać inwestorów, przekraczając szacunki niż odwrotnie _ - powiedział Wierzba.
Przedstawiciele spółki poinformowali, że prognoza na 2008 r. nie uwzględnia np. możliwych przychodów z projektu podpisu elektronicznego (Netmedia ma zarejestrowane domeny internetowe związane z podpisem i spodziewa się podpisać umowę ze spółką świadczącą usługi certyfikacyjne).
Netmedia w najbliższym czasie planuje także uruchomić portal wycieczkowy wyjazdy.pl, prezentujący oferty wakacyjne największych turoperatorów, który według zapowiedzi przedstawicieli spółki ma być konkurencją dla takich portali jak np. wakacje.pl, czy travelplanet.pl.