Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Niższy zysk Opoczna

0
Podziel się:

Zysk netto grupy Opoczno przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej spadł w trzecim kwartale 2006 roku do 9,1 mln zł i był niewiele niższy od konsensusu.

Zysk netto grupy Opoczno przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej spadł w trzecim kwartale 2006 roku do 9,1 mln zł i był niewiele niższy od konsensusu prognoz sześciu biur maklerskich, który wynosił 9,95 mln zł.

Prognozy analityków mieściły się w przedziale 5,6 mln zł do 13,5 mln zł.

Zysk operacyjny grupy spadł w trzecim kwartale do 13,3 mln zł z 19,3 rok wcześniej i był zgodny z konsensusem na poziomie 13,4 mln zł przy prognozach od 9,5 mln zł do 18,8 mln zł.

Przychody grupy ze sprzedaży wzrosły o 15,3 proc. w stosunku do ubiegłego roku, do 135 mln zł. Wyniosły dokładnie tyle, ile wskazywał konsensus prognoz.

W trzecim kwartale 2006 roku grupa Opoczno zrealizowała zysk ze sprzedaży na poziomie 46,9 mln zł, w porównaniu do 41,3 mln zł w trzecim kwartale 2005 roku, co oznacza wzrost o 13,7 proc. Jak podała spółka wynika to przede wszystkim ze wzrostu wolumenu sprzedanych płytek i dekoracji, głównie na rynkach zagranicznych.

"W okresie trzeciego kwartału 2006 roku koszty związane ze sprzedażą i dystrybucją wyrobów wyniosły 11,8 mln zł i były wyższe o 51,2 proc. w stosunku do porównywalnego okresu roku ubiegłego. Przede wszystkim nastąpiło zwiększenie i zmiany w personalnych strukturach sprzedażowych, zarówno na rynku krajowym jak i zagranicznym jak również wsparcie odbiorców w zakresie dystrybucji wyrobów. Zmiany te wpłynęły korzystnie na wzrost wolumenu sprzedaży w analizowanym okresie" - podała spółka w komunikacie.

_ Koszty marketingu wyniosły 9,8 mln zł wobec 8,0 mln zł w trzecim kwartale 2005 roku. _ "Trzeci kwartał bieżącego roku dla Opoczno SA był kontynuacją konsekwentnej odbudowy portfela produktów marki Opoczno, zgodnie z założeniami wdrożonej w drugim kwartale strategii grupy" - podało Opoczno.
W okresie lipiec - wrzesień wprowadzonych zostało pięć nowych kolekcji gresu szkliwionego oraz sześć kolekcji płytek ściennych. Średnia cena nowości Opoczno jest wyższa o 40 proc. od średniej ceny pozostałych produktów tej marki Opoczno.

"W trzecim kwartale bieżącego roku podjęto wiele działań oszczędnościowych w obszarze operacyjnym i administracyjnym, miedzy innymi są to: renegocjacje umów z dostawcami surowców, optymalizacja zakupów, ograniczenie budżetów jednostek organizacyjnych" - podała spółka.

W celu dostosowania wielkości i struktury zatrudnienia do tegorocznej i przyszłej produkcji podjęto decyzje o optymalizacji zatrudnienia. We wrześniu rozpoczęto w spółce proces zwolnień grupowych, który będzie kontynuowany do końca roku. Docelowo 120 osób otrzyma wypowiedzenia umów o prace.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)