Jeśli popyt na nowy produkt będzie zadowalający, od października biopaliwo pojawi się w szerszej sprzedaży.
BIO85 zawiera do 85 proc. bioetanolu oraz 15 proc. benzyny bezołowiowej. Jest ono przeznaczone do użytku w pojazdach wyposażonych w silniki typu flexifuel. Emituje ono o ok. 25 proc. mniej dwutlenku węgla niż paliwa ropopochodne.
_ Pilotaż na stacji potrwa do końca września. Będziemy w tym czasie obserwować zainteresowanie klientów produktem i analizować jego sprzedaż. Liczymy, że od października będziemy mogli oferować paliwo na większej liczbie stacji _ - powiedział dziennikarzom Jacek Krawiec, prezes koncernu.
Dodał, że dużo będzie zależeć od zgody Komisji Europejskiej na stosowanie ulg w akcyzie do paliw zawierających ponad 80 proc. biokomponentów oraz od systemu wsparcia i promocji biopaliw. W obecnej sytuacji koncern musi dopłacać do produkcji BIO85. Cena za litr paliwa wynosi 4,87 zł i jest o ok. 30 gr niższa niż benzyny E95.
Samochody wyposażone w instalację flexifuel w wielu krajach europejskich mogą liczyć na zniżki podatkowe lub przywileje w ruchu drogowym. W Polsce takie auta są dostępne w sprzedaży od kilkunastu lat.