- poinformowała PAP w piątek rzeczniczka prasowa spółki Melania Stohnij.
"Od początku roku zakładaliśmy, że w tym roku będziemy rosnąć najszybciej spośród naszych konkurentów i do końca roku osiągniemy 10-proc. wzrost sprzedaży piwa. Podtrzymujemy te zapowiedzi" - powiedziała Stohnij.
Carlsberg Okocim zwiększył po trzech kwartałach sprzedaż piwa o 9,3 proc. do 1,2 mln hektolitrów. W tym czasie cały rynek zanotował wzrósł o 3,6 proc.
Przychody grupy Carlsberg Okocim w III kwartale sięgnęły 343,5 mln zł, co oznacza wzrost o 9,8 proc. w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku.
Zysk operacyjny w trzecim kwartale poprawił się o 224 proc. i wyniósł 27,7 mln zł.
Zdaniem spółki dobre wyniki w trzecim kwartale uzyskano dzięki utrzymaniu wysokiej dynamiki wzrostu sprzedaży, a także dzięki zakończonej w pierwszym kwartale restrukturyzacji, która pozwoliła na obniżenie kosztów działalności operacyjnej.
Carlsberg Okocim w dalszym ciągu jednak notuje stratę na poziomie netto, co jest wynikiem dużej straty w I kwartale. Od początku roku narastająco strata netto grupy wynosi 2 mln zł, choć w samym III kwartale grupa osiągnęła 16,2 mln zł zysku.
Spółka liczy, że na koniec 2003 roku osiągnie wynik dodatni.
"Zdecydowanie ten rok chcemy zakończyć zyskiem netto" - powiedziała Stohnij. Nie chciała jednak podać konkretnych liczb.