Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Orange Polska zanotowało spadek liczby klientów usług komórkowych o 12,3% r/r

0
Podziel się:
Orange Polska zanotowało spadek liczby klientów usług komórkowych o 12,3% r/r

Orange Polska zanotowało zmniejszenie liczby usług telefonii komórkowej (karty SIM) do 14,56 mln w II kw. 2017 r. co oznacz spadek o 12,3% r/r., podała spółka.

"Liczba klientów komórkowych usług abonamentowych zwiększyła się w II kw. o 121 tys., tj. 1,3%. W mobilnych ofertach głosowych utrzymała się wysoka liczba aktywacji netto (103 tys.). Natomiast liczba klientów komórkowych usług szerokopasmowych zmniejszyła się o 30 tys., wskutek zwrotu ku ofertom mobilnego internetu do użytku stacjonarnego oraz rosnących pakietów danych dla smartfonów w głosowych planach taryfowych. Na liczbę raportowanych usług przedpłaconych nadal miało wpływ wprowadzenie obowiązkowej rejestracji kart SIM. Był to ostatni kwartał, w którym ten czynnik miał znaczenie" - czytamy w komunikacie.

Liczba klientów ofert konwergentnych wzrosła o 59,6% r/r do 1,08 mln w II kw. 2017 r.

"Teraz, po około pięciu miesiącach obecności Orange Love na rynku, możemy z przekonaniem stwierdzić, że nasza flagowa oferta odniosła sukces. Udało się nam pozyskać ponad 200 tys. klientów, z czego około 80% zakupiło przynajmniej jedną nową usługę Orange, generując dla nas dodatkową wartość. Uważamy, że do popularności Orange Love przyczyniła się przede wszystkim prostota oferty w połączeniu z atrakcyjną ceną i sprawną realizacją. W efekcie, w II kw. nastąpił rekordowy wzrost - aż o 16% - liczby klientów konwergentnych, która przekroczyła milion. Obecnie, ponad 50% nowo pozyskiwanych klientów indywidualnych stacjonarnego Internetu i ponad 40% aktywujących mobilne głosowe usługi abonamentowe decyduje się na pakiet Orange Love. W kolejnych miesiącach będziemy pracować nad dalszym uatrakcyjnieniem ofert konwergentnych" - powiedział prezes Jean-François Fallacher, cytowany w komunikacie.

Liczba klientów usług światłowodowych zwiększyła się o 28 tys. w ciągu II kw. do 145 tys. W II kw. zasięg sieci zwiększył się o ponad 266 tys. gospodarstw domowych, przy czym około 20% tego przyrostu przypadło na infrastrukturę innych operatorów.

Według spółki, udział ruchu LTE w całkowitej mobilnej transmisji danych w II kw. osiągnął 73%. Wskaźnik penetracji dla smartfonów wśród klientów głosowych usług abonamentowych osiągnął 69% wobec 64% w 2 kw. 2016 roku. Wzrost ruchu transmisji danych na użytkownika w segmencie głosowych usług abonamentowych utrzymał się na poziomie ok. 100% r/r.

W II kw. całkowita liczba klientów stacjonarnego internetu zwiększyła się o 54 tys., tj. 10%5 rok-do-roku, osiągając poziom 2,32 mln. Utrata netto łączy ADSL i CDMA została z nadwyżką zrównoważona przez 112 tys. przyłączeń netto w usługach światłowodowych, VDSL i usługach mobilnego Internetu do użytku stacjonarnego.

Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to wiodący dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP), a także świadczy usługi telefonii komórkowej, w tym usługi trzeciej generacji w standardzie UMTS oraz usługi oparte na technologii CDMA.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)