Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Orbis obniżył prognozy EBITDA

0
Podziel się:

Orbis w zaktualizowanej w piątek strategii obniżył prognozy zysku EBITDA dla grupy hotelowej na lata 2007-10. Orbis przeznaczy 1,42 mld zł na realizację strategii do 2011 roku - poinformowała spółka w komunikacie.

Orbis w zaktualizowanej w piątek strategii obniżył prognozy zysku EBITDA dla grupy hotelowej na lata 2007-10. Orbis przeznaczy 1,42 mld zł na realizację strategii do 2011 roku - poinformowała spółka w komunikacie.

Według pierwotnych założeń EBITDA Grupy Hotelowej Orbisu w 2007 roku miała wynieść 252 mln zł, ale obecnie została obniżona do 230 mln zł. W 2008 roku EBITDA Orbisu ma wynieść 285 mln zł (wcześniej zakładano 299 mln zł), w 2009 roku 328 mln zł (wobec 358 mln zł wcześniej zakładanych), w 2010 roku 361 mln zł (wcześniej 361 mln zł). W 2011 roku EBITDA Grupy Hotelowej Orbisu ma wynieść 390 mln zł.

Orbis poinformował, że na realizację strategii przeznaczone zostanie łącznie 1,42 mld zł. Nakłady na kompleksowe modernizacje wraz z nakładami odtworzeniowymi hoteli wyniosą 402 mln zł. Na realizację programu budowy hoteli ekonomicznych pod marką Etap i Ibis spółka wyda 794 mln zł, a na rozwój innych marek - 225 mln zł.

"W zaktualizowanej strategii na lata 2007-2011 założono 5-letni budżet inwestycyjny o 558 mln zł wyższy niż w strategii na lata 2006-2010. Głównymi czynnikami wzrostu są zwiększenie liczby nowobudowanych hoteli (10 hoteli; 1,7 tys. pokoi) i zmiany koncepcji niektórych projektów rozwojowych, co łącznie kosztować będzie w rozpatrywanym okresie 395 mln zł" - napisano w komunikacie Orbisu.

"Ponadto wzrost cen w budownictwie spowodował przeszacowanie budżetów projektów uwzględnionych w strategii na lata 2006-2010 o 163 mln zł, w tym na projekty modernizacyjne wraz z nakładami odtworzeniowymi - 75 mln zł" - dodano.

Orbis planuje budowę 34 nowych hoteli. "Konwersje hoteli będą kontynuowane, ale w mniejszym zakresie i dotyczyć będą marek Novotel i Mercure. W zaktualizowanym programie rozwoju lista nowych projektów, w porównaniu do Strategii z maja 2006 roku, została powiększona o 10 nowych hoteli i 1,7 tys. nowych pokoi" - napisano w komunikacie.

Po zrealizowaniu zaktualizowanej strategii w grupie Orbis będzie 39 nowych hoteli z ponad 4,8 tys. pokoi. Orbis planuje również sprzedaż części aktywów (w tym nieruchomości hotelowych i niehotelowych), co pozwoli na uzyskanie dodatkowych środków na sfinansowanie przedsięwzięć inwestycyjnych. 8 hoteli grupy, nie spełniających określonych kryteriów, zostało wytypowanych jako potencjalne nieruchomości do sprzedaży.

W wyniku realizacji strategii grupa Orbis obejmować będzie łącznie 89 hoteli z 14,2 tys. pokoi, w tym 50 hoteli w segmencie ekonomicznym. Program inwestycyjny w latach 2007-2011 będzie finansowany w 47 proc. ze środków pieniężnych z działalności operacyjnej, w 24 proc. - długiem, a pozostała część - środkami ze sprzedaży aktywów.

Grupa hotelowa Orbisu będzie dysponowała na koniec 2011 roku gotówką netto w wysokości 104 mln zł.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)