"Cel jest taki, żeby w IV kwartale odwrócić spadkową tendencję w sprzedaży detalicznej na rynku krajowym" - powiedział PAP Chalupec.
W opublikowanej w marcu strategii dla rynku detalicznego płocka spółka informowała, że chce odbudować swój udział w rynku do przynajmniej 30 proc. Strategia PKN zakłada, że spółka wyda 2 mld zł w ciągu najbliższych pięciu lat na rozwój sieci detalicznej w Polsce.
Obecnie PKN Orlen ma 1.320 stacji własnych, około 530 stacji patronackich i około 70 działających w oparciu o umowy franszyzy. Docelowa struktura sieci sprzedaży to ok. 1000 stacji w standardzie premium (pod marką ORLEN) i ok. 900 w standardzie ekonomicznym.
Przychody ze sprzedaży w I kwartale 2005 roku wzrosły do 6,8 mld zł z 6,34 mld zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł do 807,5 mln zł z 527,4 mln zł przed rokiem.
Według szacunków spółki, udział PKN Orlen w rynku detalicznym spadł w 2004 roku do 28,6 proc. z 35,4 proc. rok wcześniej. W tym czasie udział zachodnich koncernów wzrósł z 24 do 29 proc., podczas gdy Grupa Lotos utrzymała swoją pozycję w detalu.