Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PKP PLK ogłosiły przetarg na projekt linii Podłęże-Piekiełko, warty 200 mln zł

1
Podziel się:
PKP PLK ogłosiły przetarg na projekt linii Podłęże-Piekiełko, warty 200 mln zł

PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy nowej linii łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Warte ponad 200 mln zł zadanie to największy pod względem zakresu przetarg na dokumentację projektową w historii PLK, podało Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. Wartość inwestycji Podłęże - Piekiełko wraz z modernizacją linii Chabówka - Nowy Sącz szacuje się na ponad 7 mld zł.

"Zgodnie z zapowiedziami rządu budowa linii kolejowej Podłęże - Piekiełko wkracza w fazę realizacji. PKP PLK ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej koniecznej do budowy linii, dzięki której podróż z Krakowa na południe będzie łatwiejsza i znacząco się skróci" - powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk, cytowany w komunikacie.

Budowa linii została podzielona na trzy etapy. Pierwszy dotyczy opracowania projektu i wykupu niezbędnych gruntów pod nowe tory. Pozostałe dwa skupią się na modernizacji istniejącej linii kolejowej nr 104 pomiędzy Chabówką a Nowym Sączem oraz budowie nowej trasy.

Linia Podłęże - Piekiełko to jedno z największych przedsięwzięć PKP PLK, podkreślono.

"Nowa trasa będzie wymagała między innymi budowy i przebudowy ponad 60 mostów, prawie 240 przepustów, 16 wiaduktów. Planowana jest m.in. modernizacja stacji Rabka Zaryte, Mszana Dolna, Tymbark, Limanowa, Marcinkowice, peronów na 9 przystankach osobowych - Rabka Zdrój, Raba Niżna, Mszana Dolna Marki, Kasina Wielka, Skrzydlna, Dobra k/Limanowej, Nowy Sącz Chełmiec, Nowy Sącz Miasto. Wybudowana zostanie ponad kilometrowej długości estakada nad rzeką Łososina i drogą wojewódzką nr 965 w Limanowej oraz 2 tunele o łącznej długości 5,76 km" - czytamy także.

Nowa linia zapewni sprawniejszą komunikację w Małopolsce, lepszy i szybszy dojazd koleją w regiony turystyczne (Tatry, Beskidy, Gorce) oraz podniesie atrakcyjność przemysłowo-gospodarczą Sądecczyzny, Limanowszczyzny i Podhala, wskazano w komunikacie.

Zadanie pn. "Budowa nowej linii kolejowej Podłęże - Szczyrzyc - Tymbark / Mszana Dolna oraz modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 104 Chabówka - Nowy Sącz - Etap I: prace przygotowawcze" będzie realizowane między 2017 a 2021 r.

Etap II i III będą realizowane odpowiednio w latach 2020-23 i 2020-26. Wartość inwestycji Podłęże - Piekiełko wraz z modernizacją linii Chabówka - Nowy Sącz szacuje się na ponad 7 mld zł, przypomniano.

budownictwo
nieruchomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
Roni
6 lat temu
Wygląda na to, że dożyję końca tej inwestycji! Przypominam, że plany są przedwojenne. Trzymam kciuki!