Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Plany emisyjne Carlsberg Okocim

0
Podziel się:

Carlsberg Okocim SA planuje emisję obligacji o wartości do 200 mln zł oraz emisję w ramach subskrypcji zamkniętej od 6,7 do 8,3 mln akcji serii D

- poinformowała spółka w projektach uchwał na NWZA 24 kwietnia.

'Obligacje będą emitowane jako obligacje krótkoterminowe dyskontowe z terminem wykupu nie krótszym niż 7 dni i nie dłuższym niż 365 dni lub obligacje średnioterminowe dyskontowe lub kuponowe z terminem wykupu nie krótszym niż 1 rok i nie dłuższym niż 2 lata' - napisano w komunikacie.

Wartość nominalna wszystkich wyemitowanych i niewykupionych obligacji w żadnym dniu trwania programu emisji obligacji nie przekroczy 200 mln zł.

Obligacje oferowane będą w ofercie niepublicznej.

Projekty uchwał na NWZA Carlsberga Okocimia przewidują również podwyższenie kapitału zakładowego spółki w drodze emisji od 6.700.000 do 8.359.962 akcji serii D.

Emisja akcji serii D odbędzie się w ramach subskrypcji zamkniętej. Akcje serii D będą zaoferowane w trybie prawa poboru dotychczasowym akcjonariuszom, posiadającym akcje spółki 28 czerwca 2002 roku.

Akcjonariusze mają ponadto uchylić październikową uchwałę NWZA w sprawie upoważnienia zarządu do podwyższenia w ciągu trzech lat kapitału spółki o 16 mln zł.

Carlsberg Okocim SA kupił w marcu od Bitburgera akcje browaru Kasztelan Browar Sierpc SA oraz akcje spółki Bosman Browar Szczecin SA.

Za akcje tych dwóch browarów Carlsberg Okocim zapłaci łącznie 220 mln zł. Spółka przekazała Bitburgerowi do tej pory około 110 mln zł.

Płatność została pokryta ze środków własnych oraz kredytu udzielonego spółce przez bank ABN Amro. Pozostała część płatności za akcje browarów w wysokości 110 mln zł zostanie dokonana akcjami nowej emisji Carlsberg Okocim SA.

Według szacunków zarządu spółki, po przejęciu Bosmana, Kasztelana oraz wrocławskiego browaru Piast udział Carlsberga Okocimia w rynku piwa wzrośnie do około 15 proc.

Liderami rynku są nadal Grupa Żywiec oraz Kompania Piwowarska, które kontrolują po 29 proc. rynku.

W 2001 roku sprzedaż Okocimia wzrosła z 1,43 do 1,55 mln hektolitrów piwa, czyli o 9 proc. Jednocześnie przychody ze sprzedaży wzrosły z 320 do 340 mln zł.

Po czterech kwartałach 2001 roku strata netto grupy Okocimia zmniejszyła się do 5,5 mln zł wobec 31,4 mln zł w 2000 roku.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)