Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Podwyższono maksymalną cenę zakupu akcji V&W

0
Podziel się:

Spółka Alma Market, właściciel sieci delikatesów Alma, zakupi 4 010 905 akcji nowej emisji spółki Vistula&Wólczanka po maksymalnej cenie 5,70 zł za sztukę.

Podwyższono maksymalną cenę zakupu akcji V&W
(Paweł Kula / PAP)

Spółka Alma Market, właściciel sieci delikatesów _ Alma _, zakupi 4 010 905 akcji nowej emisji spółki Vistula&Wólczanka po maksymalnej cenie 5,70 zł za sztukę.

Alma Market i rodzina Kruków zmienili w tym względzie zawarte kilka dni temu porozumienie - początkowo ustalona w nim maksymalna cena akcji wynosiła 5,5 zł.

_ - Zgodnie z treścią zawiadomienia w przedmiotowym porozumieniu uległa wyłącznie podwyższeniu maksymalna cena po której strony porozumienia zobowiązują się i gwarantują, iż obejmą akcje Emitenta serii G. Cena ta została podwyższona do kwoty maksymalnie 5,70 za jedną akcję. Pozostałe zapisy porozumienia pozostały niezmienione _ - głosi komunikat.

Porozumienie zawierało zobowiązanie spółki Alma Market do objęcia i opłacenia w całości wszystkich akcji V&W serii G, które zostaną zaoferowane do objęcia tej spółce, pod warunkiem, że cena oferowanych akcji nie wyższa niż 5,50 zł za jedną akcję.

W maju br. V&W z ówczesnym prezesem Rafałem Bauerem ogłosiła wezwanie do sprzedaży 66% akcji W. Kruk i zapowiadała kolejne akwizycje. Współwłaściciel i prezes jubilerskiej spółki Wojciech Kruk początkowo opierał się wrogiemu przejęciu, później jednak zdecydował o sprzedaży większości posiadanych przez siebie i rodzinę walorów (oprócz ok. 3-proc. pakietu). Następnie za uzyskane z tej transakcji środki (ok. 87 mln zł) zainwestował w zakup 5,05% akcji V&W. W czerwcu wraz z prezesem spółki Alma Market, która posiada 5,88% akcji V&W, Jerzym Mazgajem i - według prasy - w porozumieniu z funduszami doprowadził do zmiany rady nadzorczej odzieżowej spółki.

W efekcie Bauer zrezygnował ze stanowiska, a Kruk i Mazgaj przystąpili do realizacji planów, które przewidują utworzenie silnej grupy marek luksusowych na bazie V&W, posiadającej m.in. sieć Galeria Centrum, należącej do Alma Market sieci delikatesów _ Alma _, sieci salonów jubilerskich _ W. Kruk _ oraz przejmowanej obecnie przez spółkę Mazgaja Paradise Group, która prowadzi w Polsce sklepy z markami m. in.: Hugo Boss, Hermenegildo Zegna, Kenzo i Burberry.

Narastająco w I-II kw. 2008 roku grupa Alma Market miała 11,28 mln zł zysku wobec 5,69 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 405,19 mln zł wobec 297,92 mln zł

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)