"Obecnie grupa drukuje w większości na rynek krajowy. Istotnym zadaniem jest zwiększanie udziału w rynku zagranicznym" - poinformowała spółka w komentarzu do raportu rocznego.
W 2004 roku udział sprzedaży eksportowej w przychodach grupy wyniósł 5,8 proc.
Poligrafia realizuje kontrakty z firmami z Belgii, Niemiec, Francji, Norwegii i Wielkiej Brytanii.
"Strategia dla Grupy Poligrafia przewiduje osiągnięcie i utrzymanie 12-proc. udziału w krajowym rynku poligraficznym" - podano w raporcie.
Tegoroczne inwestycje zaplanowano na poziomie ok. 20 mln zł. Pieniądze będą pochodzić ze środków własnych, a także z kredytów i leasingu.
W 2004 roku inwestycje pochłonęły 26,9 mln zł.
Według opublikowanych wcześniej prognoz zysk netto grupy wzrośnie w tym roku do 11,4 mln zł z 9,9 mln zł w zeszłym roku. Przychody ze sprzedaży mają zwiększyć się w 2005 roku do 224,3 mln zł z 208 mln zł w 2004 roku.
Zysk za 2004 rok w wysokości 4,5 mln zł (na poziomie jednostkowym) spółka planuje przeznaczyć na pokrycie straty za ubiegłe lata.